Inlägg från: miss lyckad |Visa alla inlägg
  • miss lyckad

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Dax att kika in här lite, har dock inte läst ikapp... Har varit så mycket den senaste tiden, så det har inte funnits ngt utrymme för tid vid datorn. Rasmus började inskolningne på dagis igår. Än så länge går det bra ialla fall. Ni som håller på eller redan har skolat in. Hur många barn är det som börjar samtidigt hos er? Hos oss är det två stycken till i Rasmus ålder, båda tjejer, och en kille som är 4 som byter dagis. Jag tycker verkligen vi har fått bra med information. Igår var det snabb-info för alla nya föräldrar i grupp och idag hade vi enskilda samtal om våra barn. Eftersom det är ett föräldrakoperativ är det möte imorgon där vi säkert får info om styrelsen och hur det hela fungerar, sen e det föräldramöte den 25:e. Mycket möten blir det, men det känns bra att man får all information samlad så vet sen.

Jentha: Hur blir det för Folke när ni får nästa bebis? Antar att han kommer gå 15h/v. Får ni bestämma själva vilka tider då eller? Eftersom jag är arbetslös kommer Rasmus gå 5 timmar om dagen 3 dagar i veckan till att börja med.

Nej, nu måsta man nog pallra sig i säng om man ska orka med morgondagen

• miss lyckad

Vi kämpar på här med inskolningen. Rasmus blev sjuk natten till fredag, så då var vi hemma. Sen smittade han ju så klart sina föräldrar oxå, speciellt pappa som det är väldigt synd om nu...

I går var vi dock tillbaka på dagis, det gick ganska bra. Vi var ute och lekte och när Rasmus gick iväg med en av fröknarna passade jag på att smita in. När han upptäckte att jag inte var med honom blev han dock jätteledsen, så då gick jag ut igen. Idag är sambon med på dagis, får se hur det har gått, de borde komma hem nu.

Jentha: Jag är så avundsjuk på dig som snart ska få en till liten bebis. Vi jobbar på i bebisverkstan så gott det går, men än så länge har det inte hänt något.

• miss lyckad

Nyss hemkommen från stallet, har varit ute och ridit både igår och idag. Eftersom jag inte har ridit på hela sommaren så kommer jag nog ha en grym träninsvärk imorgon. Men vilken härlig uteritt vi har haft i det fina vädret.

Här kämpar vi på med inskolningen. Det går lite sådär. Sambon lämnade aldrig igår, fröknarna tyckte inte Rasmus var riktigt redo. Idag var jag där och efter ca en timme så gick jag därifrån. Det gick i 20 minuter, sen ringde de och sa att jag nog var tvungen att komma och hämta honom. Stackarn, han var jätteledsen. När jag kom var han och tittade på hönsen så då var det bättre. Det är ju viktigt att han inte är ledsen när jag kommer, så det inte blir som att jag kommer och "räddar" honom. Imorgon ska vi gå till dagis vid 11 så att Rasmus är ordetligt utvilad, sen ska han vara kvar själv och äta lunch. Vi har varit där 9 nu och det han varit alldeles för tidigt eftersom han i vanliga fall sällan vaknar före nio, så han har ju varit jättetrött vilket inte har gjort saken bättre.

• miss lyckad

Idag sov vi ut ordentligt så Rasmus var utvilad när vi kom till dagis strax före 11. Kvart över 11 lämnade jag honom och så åt dom, sen hämtade jag 12. Det hade gått jättebra, han hade inte varit ledsen en enda gång. Imorgon ska vi gå dit lite tidigare och så ska vi försöka att han sover där. Jag är inte orolig för honom, han kommer finna sig till rätta där på dagis. Det är jättebra personal som har många års erfarenhet av inskolningar, så det kommer att bli jättebra. Han behöver bara lite mer tid på sig och eftersom jag är arbetslös så behöver vi inte stressa på inskolningen heller.

• miss lyckad

Usch va trött jag är. Var förbi mitt gamla jobb idag och lånade en matt-tvättmaskin. Sen har jag tvättat mattor hos min mormor och sedan hos min moster. Nu är jag helt färdig. Träningsvärken efter de senaste dagarnas ridpass gör ju inte saken bättre direkt.

Irmis: Eftersom jag är arbetslös kommer Rasmus gå 9-14 onsdag och torsdag. Tisdagarna jobbar jag några timmar i stallet på kvällen så då får han vara på dagis 9-17. Sen får vi väl se hur det blir när jag får ett jobb.

• miss lyckad

Ia: Låter inte bra om lärarna inte tar tag i problemet. Men det kanske blir ändring nu efter detta. Hoppas Felix kryar på sig.

• miss lyckad

litenkråka: Är du gravid? Det har jag missat! Grattis! Vilken vecka?

Idag har det gått bra på dagis. Vi kom dit strax före tio och jag var med i ca 10 minuter. Sen gick jag och kom tillbaka och hämtade efter lunch. Det hade gått jättebra. Det känns så skönt. personalen är verkligen jättebra.

• miss lyckad

Jaha, nu sitter man här och undrar vad man ska hitta på när barnet är på dagis... Insåg när jag klev ur bilen här hemma att så här kommer det vara, vad ska man hitta på för att få dagarna att gå? Jag måste hitta ett jobb snart.
    Lämnade som sagt Rasmus på dagis 9 idag, det gick bra. Ska vara tillbaka 13 så jag är där när han vaknar. Fram till dess lär man väl sitta här vid datorn och söka jobb.
    Ha en bra dag allihop!

• miss lyckad

Idag när jag lämnade Rasmus på dagis blev han jätteledsen. Det gör så ont i hjärtat att gå därifrån då. Men man kan ju inte vända om och börja trösta honom. Jag vet ju att fröknarna gör det så bra och att han slutar gråta så fort han får ngt annat att tänka på. Men det känns i alla fall i ett mamma-hjärta.

Att bero på tänder så har Rasmus 14 st tror jag. Det var ett tag sedan jag kollade nu.

• miss lyckad

Sitter med Rasmus trygghetsbok till dagis nu. Herre gud va svårt det ska vara att välja ut några bilder och skriva ngt bredvid dom...

Jentha: Vi fortsätter inte babysimmet den här terminen. Rasmus var sjuk så mycket förra terminen så vi gick inte färdigt då heller. Bestämde att vi hoppar det eftersom vår grupp var klockan 12, det var en så dum tid. På ett sätt är det skönt att inte ha ngt måste på lördagen, men samtidigt saknar vi det lite.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare