Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Jag sitter på (tråk)jobbet och är trött och har ont i halsen. Sonen är lite snorig men väldigt pigg. Jag fattar inte hur han orkar, i början var han jättetrött efter dagis men nu är det fullt ös tills han slocknar. I och för sig går han ganska korta dagar nu ca 9-15. I kväll är det föräldramöte på dagis.
E me fortfarande krasslig, sonen bättre, Leia sisodär, sover oroligt lite täppt o näsan, äter lite men ändå pigg (ingen feber) så pappa traskade iväg med henne tilll dagis (dag nr 2)
Var o kollade lgh i går på Kungsholmen,den var verkligen fin,men känner mig lite osäker, ingen innergård som vi har i dag, Leia har just fått dagisplats i Vasastaden samt sonens skola. Men får vi den för 45.000 kvm så slår vi nog till ändå. Dryga: 4.3 miljoner. Det e vad vi nog kan få för vår i dagsläget.
Svalan: I kväll e det föräldramöte på Leias dagis med
Undrar vem av oss som ska gå, lutar åt sambon (han e ju den som e med på inskolningen.
Kram alla o kryapå er ni som e krassliga ![]()
Hej, måste kolla med er... Liiiite tidigt ute men vill kolla marknaden lite...
Vilka vinterstövlar/kängor e bra
Vilka har ni köpt/funderat på att köpa?
Hallå!
Nu e jag tillbaka efter konferans i 4dagar på Gotland... Trött e bara förnamnet på mig!
Rasmus har varit ledsen varje morgon vid lämning men nu går dagarna bättre. I morgon ska jag lämna för först gången får se vad han säger då???
Rasmus har ca.14 tänder skulle jag tror,han har många fler uppe än nere i allafall.
Vi har en britax Hi way barnbilstol o har fortfaranade bugaboon som vagn,den är jätte smidig som sittvagn men vi är ju illa tvunga att köpa en syskon vagn till februari...
Vinterstövlar har jag inte funderat på än,e bara irriterad över att vi inte får köpa en vinteroverall från POP till rasmus för på hans dagis får barnen inte ha overaller som INTE får vara i torkskåpet bläääää
Snacka om lat personal som inte orkar läsa i overallen vad det står på lappen för torkråd!
Krya på er alla sjuklingar!
Jag är trött och har ont i halsen. Jag sitter redan på jobbet sedan en stund tillbaka, jag ska hämta idag.
Vi har som vanligt ärvt overall, jacka och täckbyxor. Vi får se om han kan ha dem när det blir dags. Det är storlek 86 men jag tycker overallen ser gigantisk ut. Vi har fått ett par stövlar också fodrade och vattentäta så förhoppningsvis stämmer de i storlek. Idag tänkte jag gå och köpa vantar till sonen vi har tappat bort ett par, men jag tror ändå han behöver några som är lite tunnare men ändå vatten/vindtäta undrar om det finns för så små.
Jobbet börjar bli lite bättre i alla fall, en av mina kollegor berättade att hon är gravid. Hon ska ha i början på mars. Kul för henne men jag hade hoppats på att vi skulle jobba ihop nu är jag som vanligt ensam kvinna.
Hej!
Maken är rejält förkyld m ont i halsen så han är hemma från jobbet. När jag kom hem igår (vid 18.20) hade han somnat på en masrass i vadagsrummet. Molly hade först lekt bredvid honom men när jag kom hem låg hon också och sov med ansiktet rakt ner i parketten! Det såg helt sjukt ut med två däckade personer i vardagsrummet. Hon hade dessutom slagit upp en bok på det uppslag som handlade om sjukhuset och hade rubriken "Så blir du frisk!", jag undrar om hon försökte läsa sig till hur hon skulle bota pappa...
Svalan: Vad typiskt när du hade sett fram emot att jobba med henne! Själv sitter jag med notariekollegor som jag bara önskar ska försvinna... Vill helst inte ha kontakt med dem alls just nu, de är så förbannat träliga. Men domarna är super så jag står ut ändå.
Vinterskor har vi faktiskt köpt redan och det blev sådana här fordrade allvädersstövlar i stl 24 (!). De sade i affären att man skulle ta i med storleken...
Krya på er alla sjuklingar!
Chotte: vilken syn det måste ha varit
!
Varför får man inte köra POP overaller i torkskåpet? Det tar ju skitlång tid att hängtorka antar jag. Tur att vi inte köpt någon sådan ännu. Annars verkar ju alla säga att de är bäst.
Jag fick rekklamblad från PoP idag och det står där att deras overaller visst går i torkskåpet... så ni vet (fast inte på varmaste - en av tre prickar) Men HU! vad dyra de är - nästan 1200:- är de verkligen SÅÅ bra??
Här är sambon och jag fortfarande sjuka, han är inne på sin tredje vecka, hade feber igår och har varit hemma från jobbet idag. Jag är lite småkrasslig, men hänger på jobbet iaf. Jag har ju inte så mkt att göra där så det är lugnt och jag vill ju hellre ha lön än karensdag och sjuklön... Folke är lite hostig men pigg som vanligt och går på dagis - och det är ju iaf skönt.
Ia: Folke har också sovit inne hos oss en hel del de senaste veckorna. Han vaknar och ger sig inte förrän han får komma till vår säng. Jag funderar på om det inte kan vara lite föräldraabstinens. Från att ha varit hemma hela dagarna till att vara på dagis - han kanske måste tanka lite mamma/pappa på natten istället? Sen kan det ju bero lite på att han är lite småsjuk också...