Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Jag fick Vi Föräldrar idag och där hade de en overall-test:
Coops overall (Friends) var bäst och fick 4,6 av 5 i betyg - "bäst i test och mest prisvärd" 549:-
PoPs overall kom fyra och fick 4,4 av 5 i betyg - "Bra, men sämre slitstyrka" 1195:-
06mamma: tack!
kråkan: dags för en bild kanske?
barn05: vi har ganska många dagar kvar. Jag jobbade ju en dag i veckan från aug förra året, så då hade jag ju lite lön också att fylla ut med.
God morgon!
Jag önskar att den här f-b förkylningen ger med sig snart... Nu är jag inne på min tredje vecka... vaknade för en timme sen och har inte kunnat somna om (men det kanske jag ska skylla på grav snarare än förkylningen) och nu är jag så hungrig att jag var tvungen att gå upp. Och det är ju rättså skönt att vara uppe själv ett tag innan resten av familjen vaknar...
Jentha-det är aldrig skönt att vara uppe själv om klockan är 05:55!!! Du är galen... Krya på dig förresten.
Jag har tagit en paus från städandet,tänkte det för en gång skull kunde vara städat på fredagkvällen. Städar annars på lördagen men mår alltid dåligt när jag ligger i soffan på fredagen och ser dammråttorna... Mern ikväll skajag njuta när jag ligger där med min kalla öl.
Hämtar I 1130 och tänkte sen passa på att sova middag med henne för typ sista gången en veckodag (dagis och jobb börjar ju på riktigt nästa vecka. Ska se till att krama henne ordentligt.
Jentha-det är aldrig skönt att vara uppe själv om klockan är 05:55!!! Du är galen... Krya på dig förresten.
Jag har tagit en paus från städandet,tänkte det för en gång skull kunde vara städat på fredagkvällen. Städar annars på lördagen men mår alltid dåligt när jag ligger i soffan på fredagen och ser dammråttorna... Mern ikväll skajag njuta när jag ligger där med min kalla öl.
Hämtar I 1130 och tänkte sen passa på att sova middag med henne för typ sista gången en veckodag (dagis och jobb börjar ju på riktigt nästa vecka. Ska se till att krama henne ordentligt.
oj...
Menskopp!
Sån måste jag skaffa. Har hört talas om det förr i nåt sammanhang och tänkte redan då att det verkar va nåt för mig.
Jag är en tampongare. Sover tillochmed med tampon och staplar upp mitt i natten för att byta så lite silikon låter super så behöver man inte oroa sig för tampongsjukan.
Irmis: ballongmodellen på overall är för mindre rörliga barn. Barn som sitter stilla mkt behöver mer luft i overallen som isolerar. Finns upp till strl 92 tror jag. Den vanliga reimamodellen med midja o så som de "stora" barnen har börjar på strl 80.
Ikväll ska jag på kryssning med tjejerna... Var många år sen man gjorde nåt sånt. Som tur är delar jag inte hytt med en massa singlar så förhoppningsvis slipper man vänta i korridoren som det var förr. Tror inte jag skulle palla det nu när jag e sååå gammal.
Hej!
Jag har en kompis som använder menskopp och hon är också helt frälst och propagerar som 17 för den! Hahaha, tänker att den måste vara bra eftersom man blir så frälst som alla verkar bli.
Jag går upp 05:40 varje morgon utom när jag lämnar, så jag kan inte riktigt ge ngn sympati för dit 05:55, Jentha!
Vilken martyr jag är...
Sitter på jobbet och vill bara gå hem. Jag skrev färdigt en jättestor dom tidigare så nu har luften liksom gått ur. Ikväll ska vi äta hel kyckling i ugn och dricka vin så jag vill bara hem och mysa nu!
Jentha och Chotte, jag går också upp 05.40 på vardagar. Man vänjer sig men jag brukar känna mig lite trött vid 10. Då har jag typ gjort en halvarbetsdag medans de andra precis har dykt upp på jobbet.
Ia: tufft att gå till dagis, vi skulle aldrig komma fram. Det tar tup 20 minuter att gå 20 m för oss. Det är hela tiden ett steg fram två tillbaka, lyft på varenda sten och varenda löv.
Irmis: jag funderar egentligen inte på att gå ner i tid men jag är övertygad om att det kommer perioder då det inte funkar på dagis. Det verkar göra det för alla så vi blir nog inte besparade, då kanske jag går ner i tid.
Fröknarna kallar sonen för "det okomplicerade barnet", igår hämtade jag och då pratar fröknarna lite med alla föräldrar om hur dagen varit etc. Jag hörde lite om de andra barnen typ: lille kalle var ledsen fram till lunch, lilla stina har inte ätit något alls idag etc. När de kom till vår tur: han var lite ledsen efter att pappa gick men det gick över snabbt och han hostade en gång efter vilan. Det känns super!
Tyvärr ramlade han ur soffan imorse, fast det verkar ha gått bra.
Ha en trevlig helg!