Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Jag kliver också upp vid halv 6-6, men det är ofrivilligt. När jag ska vara på jobbet vid 7 så räcker det med 6 men A vill för tillfället annat. Men sånt brukar ändra sig med ojämna mellanrum.
Trist väder idag! Jag hade tänkt åka in till stan och kolla på starten på Halvmarathonen som går idag och som maken ska springa men det är ju inte så kul i blötan. Och jag är dessutom förkyld så jag vill inte bli genomvåt heller.
Vad gör ni andra en sån här dag?
Tjenis:
Här gås det upp vid 06:10 som tidigast (om jag öppnar) Unnar mig bara en 30-40 min hemma innan jag drar iväg, vilket innefattar, lättfrukost ala Nutrilette, lite smink o sedan en prommis på 15-20 minuter till jobbet... Ja o å dusch när det kniper (dock inte varje dag....e jag en lortis eller? Borde kanske skämmas, men känner inte att jag behöver det varje dag, utom Hmmm där nere i så falll...
Jentha: Ååå nu e de ju inte långt kvar, o viiii har fortfarande inte träffats....Kul att Ni fortsätter med babysimmet. Leia älskar i alla fall att duscha, men en bit av mig säger JA tillmer babysim... får se vart det lider.
froggel: Alla detaljer nu tack
Irmis: I dag har jag sålt på Tradera, ( o handlat), varit på apoteket, handlat lite gottis, bakat sockerkaka, strykit fast namnlappar på kläder, druckit snaps o käkat Spagetti med Köttfärssås
, busat med Leia (hon älskar för tillfället att klättra på ALLT!!!) o så hoppa fr fotöljen ner i minn famn.
svalan: Ja jag skulle nog inte ha tåladmod med tiiiden det tar att gå...
Ang. Lägenhetsaffärerna så har vi nu bestämt att ett lass med möbler mm kommer att gå med lastbil i oktober till sabons by...Sedan ska vi köpa bäddsoffa, samt köpa möbler till Leias rum (vårt nuvarande sovrum) o så testar vi om det funkar att samsas om sov, vakentider, tv tider mm. Som sagt så trivs vi såååå bra här o fördelarna finns ju med gården, sänkt hyra inom kort, ombyggnation av gård med möjlighet till uteplats för oss på bv.
så nu när jag fått sambon till att "fatta galoppen" angående möblemanget så känns det bara BRA. Hoppas bara att det blir bar med! Men vi e positiva. o Det finns en hel del att tjäna på det hela(vilken summa vi tänkte spara på konto för framtida renoveringar eller möbelköp)
Nog om detta
Nu väntar jag bara på sambon o så ska vi gå o natta oss alla
Goooooo Natt
... åsså har jag tvättat en massa och varit duktig och vikt både handdukarna och lakanen direkt istället för att samla dem ihopknölade i en hög som det brukar blir...
Tror ni att det är boandet som är "boven"??!
jentha: hahaha... ja det låter onekligen som du boar för fullt. Det roliga är att du märker det själv bara.
Då så... kryssningen:
Att man aldrig lär sig. Direkt ombord och korka upp lite skumpa. Snabbt vidare till buffén där dryckespumparna besöktes mer är maten. Pitstop i taxfreen och sen piffning i hytten med ljummen öl. Drinkar o Karaoke...
Sen är det fan inte konstigt att man glatt kan konstatera att dansgolvet ser ut precis som i tv-reklamen. Om alla super lika hårt är det inte konstigt att alla tokdansar som idioter runt midnatt.
Nån gång vid tvårycket när jag bestämt mig för att gå ut och röka!?!? så hittar jag en gammal kompis man. Han är ute och åker på kryssning själv??? i en svit???
Det läbbiga var att han inte kände igen mig utan trodde att jag kom fram och började prata för att jag var intresserad av honom och sen ville han a med sig mig till sviten. När jag väl fattade det och frågade... "men Johanna då?" blev han livrädd ett kort ögonblick o sen låtsades han som han inte alla hade flirtat med mig. Jävla svin!
lördagen blev inte lika spännande. SOva till 12 o sen vingla runt o beklaga sig och hur dåligt man mår. Sen när jag kom hem möttes jag av en snorig Lillkille och en febrig make som stöp i säng kl 18 och överlät barn och städning till mig. Trodde jag skulle avlida *s*
Men det var värt det!
Ia: Oj vilken aktiv dag!
froggel: Du hade roligt verkar det som - härligt!!!! Blev det någon kul shopping?
kråkan: Är du nöjd med det fleeceklädda gallonställen från Ellos? Funderar också på att köpa det!
Jag hålle på att rensa och möblera om i garderoben. Har precis skickat ut son och make i parken, jag är själv fortfarande rätt hängig och orkade inte följa med. Vi var i Nyckelviken över lunch men jag frös så mycket så vi gick hem igen. Funderar om jag ska fortsätta rensa eller lägga mig nu när de är iväg.
Funderar på att ta upp det här med As simning igen i mitten på terminen, när allt annat nytt lagt sig!
Sitter med Rasmus trygghetsbok till dagis nu. Herre gud va svårt det ska vara att välja ut några bilder och skriva ngt bredvid dom...
Jentha: Vi fortsätter inte babysimmet den här terminen. Rasmus var sjuk så mycket förra terminen så vi gick inte färdigt då heller. Bestämde att vi hoppar det eftersom vår grupp var klockan 12, det var en så dum tid. På ett sätt är det skönt att inte ha ngt måste på lördagen, men samtidigt saknar vi det lite.
froggel: lite märkligt med mannen på kryssningen, trist att folk inte uppför sig bättre.
Ia: hade ni inte ganska stora sovrum i er nuvarande lägenhet? Om det inte funkar att sova i vardagsrummet så kanske ni kan inreda klädkammaren till en "sovgrotta" och ställa in garderober i sovrummen istället. Det kan ju vara skönt att stänga dörren till sovrummet ibland..Vårt sovrum är litet, i princip så rymms bara sängen och några inbyggda garderober. Men det är faktiskt ganska mysigt. Jag har satt upp wallies som ser ut som björkstammar på garderoberna det blev bra. Det blir nästan som en synvilla och rummet ser större ut.
Vi funderar på att börja simma igen,men dom har inte lagt upp nästa periods simtider än... Men tror Rasmus skulle uppskatta det för han ligger mest på magen i badkaret o sparkar med benen!
Irmis- än så länge e jag nöjd,lite stora e regnkläderna bara men jag beställde ju 92or för at thanska kunna ha dom i vår oxå. Regnstället verkar vara jätte varmt så förhoppningsvis kan han ha det i vinter oxå om det inte blir många minusgrader!
Froggel- du har alltså varit på en riktig kryssning
med både sina för och nackdelar.
Ia- jag tycker Svalan hade en bra idé där med att göra en grotta till L för att kunna stänga dörren om sig kan vara väldigt skönt...
Suck varför går helgerna så snabbt??? Vi har varit på Babyland o kollat vagnar o babyskydd vilken djungel.
R har drabbats av dagisångesten på nätterna,kan inte somna utan att vi sitter brevid sängen tills hans sover djupt,försöker man smyga ut tidigare sätter han sig upp med ett ryck,sen vaknar han vid 4tiden o kan inte somna om förrän han får komma o sova mellan oss. Det skulle vara mysigt om han inte vore en elvisp i sängen,shit vad han snurrar runt!
Nu ska jag lägga mig o läsa slutet av 3dje boken av Stieg Larsson