• jentha

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

svalan & chotte: när jag jobbar (som vanligt) brukar jag också gå upp kvart -tjugo i sex... det behöver jag dock inte nu dessa sista veckor innan nya mammaledigheten börjar (eftersom jag inte gör så mkt på jobbet...) Det som var jobbigt (och som jag fiskade sympati efter) var den sömnlösa timmen innan jag gick upp... att jag låg och vred mig från 04:40...

Idag började babysimmet igen. Folke var lite klängig på mig till en början, men sen släppte han loss och skulle bara åka rutchkana och hoppa från kanten. Det känns skönt att hans vattenvana sitter kvar sedan förra terminen.

miss l: fortsätter ni med babysimmet eller lägger ni av nu.

svalan: skönt att det går så bra på dagis. Det låter som Folke... fast han har t o m slutat vara ledsen nu. När jag lämnade honom i fredags knatade han glatt in i lekrummet och slängde sig runt halsen på en av fröknarna. Sen fick jag en liten vink bara när jag sa hej då.

froggel: hur var kryssningen?
    // jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett livligt pyre i magen ¸.?°´¯)
  • jentha
    Ia: du verkar ha haft en bra dag och fått mycket gjort.

Jag med... efter babysimmet gick vi och fikade i centrum och var sen på H&M och köpte lite kläder till Folke (två par byxor, strumpor, mössa & vantar + jacka och byxor i fodrad galon).

Sedan har jag gjort ett elementskydd till Folkes rum (spänt tyg på en träram som min pappa fick tillverka á la Lulu i Äntligen Hemma) jag har också målat en hylla två ggr (som ska bli förlängning på det existerade fönsterbrädet - den fick min pappa också såga till) och så har jag sytt två kuddar av tyget som blev över efter elementskyddet.

Nu sitter jag och göra back-up på mina foton på datorn, så att jag kan ta bort dem från hårddisken och frigöra lite utrymme (lägger dem på USB OCH CD-R - hängslen och svångrem alltså - vill inte riskera att de försvinner...)
  • jentha

... åsså har jag tvättat en massa och varit duktig och vikt både handdukarna och lakanen direkt istället för att samla dem ihopknölade i en hög som det brukar blir...

Tror ni att det är boandet som är "boven"??!

• jentha
    froggel: ha ha... det låter som en karikatyr av en kryssning... typiska att mannen var febrig och sonen snorig när du kom hem också.
  • jentha
    miss l: vi bad att få en annan tid den här terminen och har 9-9.30 nu (vi hade 08.30 - och den halvtimmen gör skillnad). Vi ville fortsätta att ha tid ganska tidigt så inte hela dan blir förstörd.

kråkan: vad jobbigt med dagisångest, hoppas att det lugnar sig snart - känner igen mig...
  • jentha
    Ia: vi tog den sprutan i början av sommaren ifall Folke skulle bli sjuk av den så villa vi klara av det innan semestern. BVC sköterskan tyckte att det var bra att ta den tidigare pga dagisstart och ny bäbis också. Han reagerade ingenting på den dock. Är dock sugen på att gå ner och väga/mäta honom nu när han snart är 1½ år.

Vi har just kommit hem från babysimmet och ska ägna dagen åt att titta på kakel/klinker och badrumsinredning. Vi har bestämt oss att gör om det som idag är toa till badrum, dvs sätta in en dusch där också. Vi har ju separat dusch i källaren och det är ingen hit varesig med barn eller för vuxna på vintern när det håller 15-17 grader där nere bara. Den här toa är visserligen också i källaren men då kör vi golvvärme och hela kitet där så kan man stänga in sig i värmen...

Jag jobbade min sista dag igår så nu ska jag vara ledig fram tills dess att bäbisen behagar komma. Har läst i tråden sista veckan men inte orkat skriva/kommentera nåt. Jag har varit jättetrött....
  • jentha
    svalan: ja, det är kanske därför jag är så trött, men jag tycker att alla verkar vara trötta den här veckan - även de icke-gravida...

Tänkte hur som helst att det är lika bra att passa på att fota magen - om den är borta snart. Har en ny bild i mitt galleri - den blev rätt cool.
  • jentha
    svalan: inte konstigt att Folke gillar den, hans favoritleksak är ju just bollen!   •
  • jentha

Jag har haft ont i huvudet hela dagen idag. Jättejobbigt! Sambon säger att det var såhär han mådde förra veckan, så jag ligger en vecka efter honom. Inte vad jag såg fram emot nu när jag ska vara hemma och vila...

Kråkan: när får vi se din mage då?

• jentha
    Irmis: ha ha... kul att kunna ge en sån energikick till nån bara genom att vara tjock

Förut trodde jag verkligen att även denna bäbis skulle komma ett par veckor för tidigt, men nu känns det som om jag kommer att få vänta lite på den och det är bra för då kan jag boa mera och vila mera...

Jag hoppas att alla som jobbar får en bra dag på jobbet.
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare