• jentha

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia: Folke har också hostat en massa inatt. Jag har nog vairt vaken närmare 4 h, men han har sovit sig igenom mycket av hostandet och verkade pigg i morse så han fick åka till dagis.
    // jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett livligt pyre i magen ¸.?°´¯)
  • jentha
    Ia: ja det är ju synd när inskolningen nästan är klar, så ni får börja om sen...
  • jentha

Idag var sambon tvungen att vara tidigt på jobbet så jag lämnade Folke på dagis - det är alltid han som lämnar annars. Snacka om orutinerad lämnare som glatt ställer mig och snackar lite med fröknarna. Då hinner ju han - som först glatt gick in i lekrummet - inse att "ja, just det mamma ska nog gå" och komma rusande tillbaka med gråten i halsen... Det ska vara snabba lämningar för bästa resultat... Får ett nytt försök på mig imorgon!
    Sitter här med huvudvärken smygandes nu - VARFÖR har jag huvudvärk varje dag?!? Förvånad

Ia: jag hoppas att arbetslustan infinner sig efter kopp kaffe no 2

Chotte: jag hoppas att du klarar dig från att bli sjuk!

• jentha
    Ia: Ja, det har säkert med graviditeten att göra, men det är lika jobbigt för det. Jag har ganska lågt blodtryck dock så det är nåt annat....
  • jentha

barn05: ja, jag kanske ska ringa MVC och höra med BM vad hon tror om huvudvärken...

Vad bra att du sa ifrån på jobbet - och vad härligt med så snabba resultat...

• jentha
    barn05: ska ner till MVC 11.15 och kolla... Tack!
  • jentha

Inga tecken på havandeskapsförgiftning, lite, lite högre blodtryck än vanligt - men det kunde bero på att det var en läkarkandidat som tog blodtrycket istf BM. Inget protein i urinen. Det var skönt, och det känns bra att jag var ner och kollade.

• jentha
    Ia: hade du frågat för ett par veckor sedan så hade jag trott att bäbisen skulle ha kommit vid det här laget. Jag var övertygad om att den skulle komma ett par veckor tidigt. Nu känns det som om jag kanske tom kommer att gå över tiden. Känner ingenting (mer än huvudvärk då'ra)
  • jentha
    barn05: åh, chokladbollar lät smaskens... vilken bra idé! Det hjäper säkert mot huvudvärk också, tror du inte? Skönt att du fick tjejerna att sova tillslut.
  • jentha
    barn05: ska absolut kolla in bloggen. Har funderat på en blogg själv - nu när jag blir tvåbarnsmor. Kan vara skönt att skriva av sig lite där kanske? Vi har en Folke-blogg som sambon la upp när Folke föddes med förlossningsberättelse etc. Vi lägger mest in bilder där, men lite då och då skriver jag lite om Folke. Det är mest för farmors skull...

svalan: nämen shit vilket tråkig sits du hamnat i på jobbet. Jag hoppas att det löser sig alt. att du hittar ett annat bra, välbetalt, superintressant, näraliggande, barnvänligt etc. jobb snabbt!! Kram
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare