Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Idag behövde jag inte vara på jobbet så tidigt så jag tog inskolningen istf sambon - för jag var så nyfiken. Det var kul att se Folke och hans kompisar. Dagis är ju rena himmelriket vad det gäller utrymme och leksaker... Vi föräldrar gick och satte oss i ett rum brevid lekrummet och fikade och det blev inga sura miner. Ungarna såg ju var vi var och kunde knata in till oss om de kände för det.
Dax att kika in här lite, har dock inte läst ikapp... Har varit så mycket den senaste tiden, så det har inte funnits ngt utrymme för tid vid datorn. Rasmus började inskolningne på dagis igår. Än så länge går det bra ialla fall. Ni som håller på eller redan har skolat in. Hur många barn är det som börjar samtidigt hos er? Hos oss är det två stycken till i Rasmus ålder, båda tjejer, och en kille som är 4 som byter dagis. Jag tycker verkligen vi har fått bra med information. Igår var det snabb-info för alla nya föräldrar i grupp och idag hade vi enskilda samtal om våra barn. Eftersom det är ett föräldrakoperativ är det möte imorgon där vi säkert får info om styrelsen och hur det hela fungerar, sen e det föräldramöte den 25:e. Mycket möten blir det, men det känns bra att man får all information samlad så vet sen.
Jentha: Hur blir det för Folke när ni får nästa bebis? Antar att han kommer gå 15h/v. Får ni bestämma själva vilka tider då eller? Eftersom jag är arbetslös kommer Rasmus gå 5 timmar om dagen 3 dagar i veckan till att börja med.
Nej, nu måsta man nog pallra sig i säng om man ska orka med morgondagen
Igår fick sonen et getingstick på örat!!!!!!!!!!!!!!! Han såg ut som dumbo ;) Stackare!! Fast jag trodde nog det skulle bli värre första gången, jag strök på embla-salva och gav honom en clarityn. Så fort han fick claritynen så gick svullnaden ned mycket (om än inte till normal öronstorlek). Han sov normalt sedan, vi trodde inte han skulle kunna ligga ner.
Vi har haft otroligt mycket getingar, häromdagen dödade jag 13 stycket inne! Idag bara 3.
Imorse var vi och storhandlade - visste ni att Willys öppnar kl 8? Vi var ganska ensamma där...Nu sover han, vi går inte till öppnis idag. Vi ska försöka hitta ett glas som sonen slog sönder för farmor igår.
Hej!
Vår inskolning (som ju var ett bra tag sen nu...) gick bra, men sedan blev hon ju sjuk. Så när hon kom tillbaka var inskolningen liksom glömd. Men det gick bra sedan och hon har trivts otroligt bra. Hon utvecklas så himla mkt av dagis. Efter semestern (hon var borta 4 v från dagis) var det lite jobbigt igen men det gick bra så fort vi gått ut genom dörren.
Idag har jag och barnen varit vid en BMX-bana medan maken var på möte i bonusens skola. Man känner sig som världens knäppaste förälder när man är ute med bonusen och det kommer andra föräldrar. Han har alltid varit väldigt fysisk och totalt orädd, så det är ju det man är van vid. Så när han dånar upp för BMX-hoppen och kraschar rakt ner och får cykeln över sig ser alla andra helt skräckslagna ut medan man själv bara "Jaja, det ser ju jättebra ut det där...". Hahaha, men man kan liksom inte springa efter honom hela tiden, det är bara så. Hysat avtrubbad.
Molly är väldigt mammig så fort jag är hemma. Hon är också otroligt trotsig och ska kasta omkring allt hela tiden.
Jentha: Gullig film! Molly dansar också jättemkt men jag har bara lyckats fånga det på digitalkamerans fimfunktion så det är inte så bra kvalité. Hon börjar dansa så fort hon hör musik, tom glassbilen...
Hoppas att alla mår bra!