• Anonym (jobbigt)

    6 månaders kris i förhållande? (långt)

    Vet inte riktigt hur jag ska skriva..

    Jag o min sambo har varit tillsammans i 6 månader nu, o jag är medveten om att den här nyförälskelsen inte varar i evigheter :P

    Jag har de jobbigt just nu med mig själv blir lätt deppig m.m vilket resulterar i att jag blir lätt sur för småsaker. Så går de ut över honom vilket jag inte vill, han är så snäll ! Gör allt för mig.. som nu när han vill vara med sina kompisar vilket han så klart måste få vara (jag har aldrig haft de behovet) så blir jag helt nere o ledsen.

    Han har spelat tv spel en hel del nu, och även på nätterna så jag har fått lägga mig ofta själv. Vi har pratat om detta idag och han sa att han tänkt på allt de jag sa själv. Men jag känner mig helt nere ändå som om hela världen rasat. Båda är utan jobb nu men han ska ev igång i dagarna jag har svårt för att få jobb pga av mina sjukdommar, IBS & Crohns.

    Någon som vatt i samma sits eller bara ge lite tips/råd så skriv gärna.. !

  • Svar på tråden 6 månaders kris i förhållande? (långt)
  • Anonym

    Kriser i förhållandet är inte allt för roliga men kom ihåg att kommer ni igenom dom så gör det ert förhållade starkare. Man lär känna varandra genom hela livet och man lär känna sig själv på ett annat sätt. Man måste bara vara beredd att försöka ser olika alternativ på saker och ting ibland.

    Kan säga att du inte är ensam!

  • larangirl

    Min man har med Ibs och under ett halv år drygt var han väääldigt nere, speciellt efter han hade fått sin diagnos,jag vet inte rikigt vad jag kan ge för råd,men än prata prata prata :) alla har kriser i sina förhållande,men man bli starkare av dem.Kram

  • sasssyy

    ja.. prata är det bästa.. jag o min sambo har varit tillsammans 9 månader och har också våra riktiga nerperioder.. men vi pratar.. nästan så vi pratar sönder problemen ibland men därför så vet han hur jag funkar och jag hur han funkar..

    När en närstående har en sjukdom är det alltid svårt hur man ska förhålla sig. Om du känner ett behov av att vara nära honom, att gå o lägga dig samtidgt med honom så måste du trycka på det och berätta det. . .
    Samtidigt kanske han har ett behov att vara lite ensam, lätta på trycket och stressa av med tv-spel och då måste han få göra det då och då, kanske kan ni komma överrens om att han vissa kvällar går o lägger sig med dig på normal tid och gosar lite, pratar lite och sover en hel natt, och några kvällar kan han få spela sina spel

  • Anonym (jobbigt)

    tack så mycket för råden. Han hade tänkt och sa det till mig att han faktiskt hade varit lite mycket med tv spel och så. Jag vill så klart att han ska ha kul och frpgar honom ofta om han inte vill vara med sina kompisar? NU har han ju varit de ofta, men förstår att han behöver det och så klart är det bra och vara lite ifrån varandra. Jag är van vid att ha min mamma vid sidan alltid, hon gick/går också hemma för hon är sjuk (sedan 7 år) Men hon har liksom så mycket problem själv.

    Han är väldigt stöttande o hur go som helst, tror knappast många andra gjort det o stöttat som han gör, därför mår jag ännu sämre för jag känner att jag inte kan vara till lags för honom lika mycket som han är för mig.

    Idag har allt rasat igen, pengar, ja ni vet myndigheter som klyddar alltid.. magen har rasat igen så klart av det, jag är glad för jag inte fick ett utbrott över honom som det dessvärre blivti innan, vilket jag ångrar oerhört också. Jag sa til honom att han kunde åka o vara med en kompis ist för jag är ingen rolig o vara med idag ändå, de nappade han på o stack 10 in efter. O så e han väl hemma si så där 10 tiden ikväll efter träningen... suck. Nu känner man sig helt ensam ist.. !

    ush ja de var inte mycket uppåt här men skönt o skriva av sig o fast det inte är de roligaste att ha gemensamt men att man inte är ensam om det iaf =)

Svar på tråden 6 månaders kris i förhållande? (långt)