• zera
    Äldre 8 Aug 17:20
    14702 visningar
    8 svar
    8
    14702

    Att gifta sig borgerligt i stockholm????

    Jag och min sambo skulle vilja gifta oss relativt snart. finns det någonstans förutom stadshuset man kan gifta sig?? (stadshuset har inga tider fören tidigast i mitten på december och då kommer nästa bebis så det blir lite tajt =))

  • Svar på tråden Att gifta sig borgerligt i stockholm????
  • Nyfike­n gul
    Äldre 8 Aug 17:27
    #1

    ni kan gifta er precis vart ni vill så länge vigselförrättaren tycker det är okej.

    finns ju massor med slott tex som kan ordna en fin vigselplats åt er, massa herrgårdar, vackra trädgårdar.

    Fjärilshuset i Haga är populärt vet jag. Även Ulriksdals slottskapell.

    så leta runt lite!


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Äldre 8 Aug 17:28
    #2

    Försök att boka tid i tingsrätten. Så gjorde vi åtminstone. Gå in på din kommuns hemsida och se vad som gäller för vigsel.

    Lycka till!

  • Nyfike­n gul
    Äldre 8 Aug 17:30
    #3

    just ja - Rådhuset i stockholm (kungsholmen) är jättepoppis att gifta sig i också. Fina rum är det också jag har varit där o tittat.


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • zera
    Äldre 8 Aug 19:01
    #4

    tack så jätte mycket för alla tips =)

  • mammut­ten81
    Äldre 8 Aug 19:03
    #5

    Kanske om det finns ngn botanisk trädgård eller så, brukar vara fint i de flesta årstider.

  • Äldre 9 Aug 00:22
    #6

    På kommunens hemsida brukar det finnas namn på vigselförrättare, man kan kontakta dem själv. Brukar kunna önska var man vill vara. Vi vigdes i en vacker park.

  • Little J
    Äldre 9 Aug 21:37
    #7

    Sigtuna Rådhus, det finaste rådhuset i Sverige
    Inte allt för långt ifrån Stockholm heller.

  • Äldre 25 Sep 18:36
    #9

    Jag föreslår oxå sigtuna rådhus. Man bokar via sigtuna museum vilket är smidigt. Väntetiden är inte alls så lång som i stockholm - vi har fått tid på en lördag med bara 3 veckors varsel.
    Mysigt rådhus och mysig stad.
    www.sigtunamuseum.se/index.pl/vigslar

Svar på tråden Att gifta sig borgerligt i stockholm????