• LillaLinan

    kedje sms

    Idag fick jag ett kedje sms av en bekant....stod ngt i stil med att om jag inte svarade inom 8 min och skickade detta till 8 vänner så skulle de 8 hemskaste sakerna jag kunde tänka mig inträffa. Svarade inte på det eftersom jag aldrig svarar på sånna sms men tyckte det va lite obehagligt. Allt slutade med...vågar du chansa!


  • Svar på tråden kedje sms
  • Nyfiken gul

    har fått flera såna idag o jag skickar aldrig vidare sånt o det vet folk....


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • LillaLinan

    jag får ofta liknande sms av denna personen...hon är 40 kan jag tillägga. men detta va ju lite obehagligt, typ hot om man inte skicka vidare det:-/


  • Hemliga 72an

    Brukar få sådana på e-mail! Guuuuuud va jobbiga dom är!

  • Dame72

    Måste ju vara nån teleoperatör som vill tjäna lite extra pengar som startar sånt.
    Skickar ALDRIG såna vidare.


    **Jag VET vad jag pratar om**
  • LillaLinan

    Minns att jag fick ngt liknande kedjebrev när jag va typ 10 år, blev så hispig å rädd så pappa tillsist eldade upp det i kaminenHemlis


  • krypsyl

    Jag fick också ett kedje-sms härom dagen, inte samma som du dock.
    Mitt var nåt med att jag var en toppenkompis (på engelska) och skicka vidare till si och så många och även den du fick det av så ser du hur många vänner du har...typ.
    Jag skickade inte vidare och sen känner jag mig som en usel vän för att jag inte skickade tillbaka till hon som skickade ens... Tror hon nu att jag inte är hennes vän?

    Jag blir skit-irriterad på alla kedjebrev/sms. Jag orkar inte spilla livstid på sånt tjafs! Grrr

    Det är säkert telia eller telenor eller nån som startat det hela för att tjäna pengar på att alla får dåligt samvete och måste smsa massor....

  • LillaLinan

    sånna får jag alltid från denna personen....orkar aldrig skicka vidare dom heller:-/ blääää på sånt


    krypsyl skrev 2008-08-08 22:06:38 följande:
    Jag fick också ett kedje-sms härom dagen, inte samma som du dock. Mitt var nåt med att jag var en toppenkompis (på engelska) och skicka vidare till si och så många och även den du fick det av så ser du hur många vänner du har...typ. Jag skickade inte vidare och sen känner jag mig som en usel vän för att jag inte skickade tillbaka till hon som skickade ens... Tror hon nu att jag inte är hennes vän? Jag blir skit-irriterad på alla kedjebrev/sms. Jag orkar inte spilla livstid på sånt tjafs! GrrrDet är säkert telia eller telenor eller nån som startat det hela för att tjäna pengar på att alla får dåligt samvete och måste smsa massor....
  • bsajanne

    Skapa ett eget sms med irriterande innehåll, ungefär så här:

    "Hej. Skicka det här sms'et till en vän, en skitstövel, en hora, en hallick, en homosexuell, en bilist, en tråkmåns, en helgpolare, (osv...) Nu kan du ju fundera på varför du har fått det här sms'et!"

  • krypsyl
    bsajanne skrev 2008-08-08 22:51:25 följande:
    Skapa ett eget sms med irriterande innehåll, ungefär så här:"Hej. Skicka det här sms'et till en vän, en skitstövel, en hora, en hallick, en homosexuell, en bilist, en tråkmåns, en helgpolare, (osv...) Nu kan du ju fundera på varför du har fått det här sms'et!"
    Skulle vara ganska roligt faktiskt
  • LillaLinan
    bsajanne skrev 2008-08-08 22:51:25 följande:
    Skapa ett eget sms med irriterande innehåll, ungefär så här:"Hej. Skicka det här sms'et till en vän, en skitstövel, en hora, en hallick, en homosexuell, en bilist, en tråkmåns, en helgpolare, (osv...) Nu kan du ju fundera på varför du har fått det här sms'et!"
    ha ha ha.....om du inte skickar detta vidare kommer du inom 24h ramla ner i en brunn och bli uppäten av stora råttor.
Svar på tråden kedje sms