• Anonym (fånig)

Min nätdejt är gråhårig

Jag har blivit bekant med en kille via nätdejting. Vi har aldrig träffats men vi har pratat på telefon. Han verkar trevlig och jag har lite löst föreslagit att vi kan träffas och hitta på något roligt någon gång.

Men han har skickat bilder på sig själv och jag stör mig otroligt på att han är gråhårig. Han ser bra ut och är vältränad och fräsch men ganska mycket av håret är grått. Jag gillar hår och jag vet att grått hår brukar vara strävare och mindre livfullt. Men är jag ytlig som hakar upp mig på det?

Han är 40 och jag är 33 och åldern känns helt ok. Blä, ska jag dra mig ur det här? Det känns fånigt att vara så hårfixerad.

• Svar på tråden Min nätdejt är gråhårig
  • RebelRose

jag hatar när det händer.

Nä,men seriöst.Det är fånigt men kan du inte leva med att karln är gråhårig får du tona eller dumpa.

• ullis79

Är det mr: right så kommer inte hårfärgen eller kvaliten spela roll!

• Teskedsmamman

Ja, det låter synnerligen fånigt att du kanske dumpar en bra kille för hans hårfärg....

Mitt ex var gråhårig som 19-åring, min man börjar bli gråhårig och är 36 snart, en annan kompis är helt gråhårig och han fyllde 36 i år...

Kan faktiskt inte se problemet...

Triss i killar!!!!!!!! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • LinBer

Det är väl ändå inte håret du ska ha en relation med? Håller med Teskedsmamman. Fånigt!

• Cornelias mamma Pethra

Jag tycker inte att du är fånig. Gillar man inte en sak så gör man det inte. Det är detsamma som att en kille skulle klä sig fult, gillar man det inte så gillar man det inte. Men om du nu verkligen gillar honom så tycker jag att du kan ge honom en chans, lära känna honom bättre. Då kanske hans personlighet övervinner hårfärgen.

• Flickan Gud Glömde

Är det färgen eller kvaliten du stör dig på?

Använd google.se
  • Anonym (Kär!)

Jag vet hur det är att vara utseende fixerad! men snälla du kom över det. Jag trodde aldrig jag skulle bli kär i en överviktig man. Och här sitter jag nu! Upp över öronen förälskad i en man som väger över dom 100!
    Men jag älskar honom för den han är och inte för kroppen. Sen är han så mjuk och go att kela med!

• Anonym (fånig)

Flickan Gud Glömde skrev 2008-08-11 13:24:12 följande:

Är det färgen eller kvaliten du stör dig på?
    Jag tror att det är kombinationen. Jag tänker på hur det skulle vara att rufsa runt hans hår och tänker bara på min farmors hår. Jag tycker att grått hår brukar vara mindre gosigt, det är liksom livlöst. Jag blir också äldre, jag vet, och jag är fånig!
  • AnneSophie

*fnittrar*

Min man har grått hår (blev gråhårig redan som 25-åring), och det är verkligen gosvänligt och mjukt. Dra inte allt grått hår över en kam.

Tänk dig för... Det är osedvanligt fånigt att dumpa en kanske superbra kille pga hårfärgen.

«The road to hell is paved with good intentions.»
  • Flickan Gud Glömde
    Anonym (fånig) skrev 2008-08-11 13:31:44 följande:
    Flickan Gud Glömde skrev 2008-08-11 13:24:12 följande: Jag tror att det är kombinationen. Jag tänker på hur det skulle vara att rufsa runt hans hår och tänker bara på min farmors hår. Jag tycker att grått hår brukar vara mindre gosigt, det är liksom livlöst. Jag blir också äldre, jag vet, och jag är fånig!
    Att kvaliten på håret blir annorlunda kan ha med åldern att göra.
    Även om du inte är gråhårig blir kvaliten sämre med åren.
    Du kan även födas med sämre kvalite på håret.

Det med att han är gråhårig är ju inte omöjligt att ändra på. kanske inget man drar upp på första dejten!
    Använd google.se
Svar på tråden Min nätdejt är gråhårig