• Höströd

varför stöts bonusen oftast bort???

Ärlig skrev 2008-08-28 20:27:56 följande:
    Vart läser du att jag beter mig illa?
    I hela ditt inlägg beter du dig illa, du skadar barnet.

Hur bemöter du honom, ignorerar du honom, svarar på hans frågor eller har ni ingen verbal kontakt alls?

Det låter som om han inte får vara en del av er familj vilket jag tycker är konstigt då ert barn faktiskt är hans syskon. Hur är hans relation till ert barn? Lika dåligt som din relation till honom?
  • Höströd
    Ärlig skrev 2008-09-29 11:45:56 följande:
    Om folk som skaffar barn bara hade vett att lära känna sin partner innan och sedan få bägge parter att arbeta på att bevara kärleken och hålla den levande så hade oskyldiga barnlösa kvinnor och män inte behövts drabbas av en verklighet de inte skapat och alldeles försent inse hur illa det kan bli. Om bioföräldrar kan göra handlingar på egoistiska grunder som drabbar deras barn (separation) ser jag ingen som helst skyldighet att som styvmamma känna tvång att göra någonting bioföräldrarna inte ens lyckades med (prioritera deras barn)Blod sägs vara tjockare än vatten men i FL:s forum gällande styvföräldrar verkar det som att vatten ska vara minst lika tjockt.Minst.
    Du behöver inte sätta din bonus framför ert barn. Men i ditt fall har du lagt honom på botten utanför din lilla familj, ert barn, hans syskon. Tycker verkligen synd om ditt bonusbarn som måste ha det så, han blir skadad. Hoppas din man märker det snart och kanske gör något drastiskt.
  • Höströd
    Ärlig skrev 2008-09-29 14:54:29 följande:
    Hade min man märkt att hans barn sedan innan skulle fara illa pga mig så skulle han sticka.Och barnen är halvsyskon, inget annat.Både genetiskt och boendemässigt.Sedan hur det blir känslomässigt mellan dem står skrivet i stjärnorna, kanske de ser varandra som syskon trots det men det är upp till dem.
    Tror inte du förstår vad du gör..
    Du stoppar deras syskonrelation genom att vara som du är i familjen, syskon är dem även om de bara är halvsyskon.
  • Höströd
    Ärlig skrev 2008-09-29 15:03:43 följande:
    Jag tror faktiskt att vi i familjen + barnet sedan innan har lite bättre koll på hur vi förhåller oss till varandra och vilka beteenden som kan vara skadliga eller inte än en okänd mäniska på FL.
    Verkligen inte så som du beskriver det!

Hoppas du en vacker dag läser på om sånt så ser du vad det kan ställa till med
Svar på tråden varför stöts bonusen oftast bort???