• Wilowa

varför stöts bonusen oftast bort???

ius lexis skrev 2008-09-23 21:44:42 följande:
    Har inte läst tråden! Men tycker att du fomulerar din fråga väldigt svat/vit. Min man har två barn och de är han och hans ex frus barn. De älskar dem och är bra föräldrar till dem vilket jag stöttar. Men jag älskar inte deras barn och det vore väl jätteskumt om jag inte älskade mitt barn mest i världen precis som deras mamma älskar dem. Känns som endel blandar ihop att vara kvinna i en familj är samma sak som att vara modersgestalt till alla i den, men så ser inte familjer ut nu! Jag är pappas kvinna! Inte deras mamma! Jag är där för dem om de behöver mej, jag tänker på dem och oroar mej till vansinne, men älskar gör jag min man och mitt barn. men de är alltid välkomna hos oss. varför blanda ihop rollerna?? Jag är inte deras mamma men jag måste ändå få älska våran "söta bebis" mer än allt även om det finns andras barn än min i familjen.
    Fast bara för att man inte kan älska sina bonusar som sina egna, så kan man väl ändå älska dem? Dessutom även om man inte älskar dem så måste man väl ändå respektera dem? Den relation som du beskriver att du och dina bonusar har, skiljer sig otroligt mot hur många andra beskriver sina bonusrelationer här på fl!

Jag är inte bonusförälder själv, men jag förfasas över vad vissa bonusmammor skriver om sina bonusar! Det är skrämmande! Väljer man att skaffa sig ett liv med en förälder, ja då får man faktiskt acceptera barnen och visa dem respekt! Det är ungefär som att jag som förskollärare inte behöver tycka lika mycket om alla barnen, men jag måste ändå visa dem samma respekt. Visst det är mitt jobb, men det är väl ändå viktigare att ett barn blir respekterat i sin familj än att det blir det på förskolan!
  • Wilowa
    Ärlig skrev 2008-09-29 11:45:56 följande:
    Om folk som skaffar barn bara hade vett att lära känna sin partner innan och sedan få bägge parter att arbeta på att bevara kärleken och hålla den levande så hade oskyldiga barnlösa kvinnor och män inte behövts drabbas av en verklighet de inte skapat och alldeles försent inse hur illa det kan bli. Om bioföräldrar kan göra handlingar på egoistiska grunder som drabbar deras barn (separation) ser jag ingen som helst skyldighet att som styvmamma känna tvång att göra någonting bioföräldrarna inte ens lyckades med (prioritera deras barn)Blod sägs vara tjockare än vatten men i FL:s forum gällande styvföräldrar verkar det som att vatten ska vara minst lika tjockt.Minst.
    Nej barnet mår ju mycket bättre av att tre gör misstag än att två gör det! *ironi*
  • Wilowa
    Calles matte skrev 2008-09-29 16:27:48 följande:
    Men det är en enorm skillnad mellan att acceptera och respektera någon jämfört med att älska och åta sig en modersroll gentemot någon, det är det jag och många andra bonusmammor här inne reagerar på. Jag har en bra relation till mina bonusbarn men jag är inte (och vill inte vara!!!) någon mamma till dem som älskar dem utan förbehåll, de har redan en mamma de behöver inte en till.
    Fast jag tror inte att ts syftar på er som har en bra relation med era bonusar!
  • Wilowa
    Einstein skrev 2008-09-29 17:39:59 följande:
    Fast jag tror inte att ts syftar på er som har en bra relation med era bonusar!
    Hon syftar säkert på de som inte vill ha med sina bonusar på familjefotot eller på de som tvingat sin partner att välja mellan relatinen eller bonusarna. Vissa ts i ämnet är hårresande!
Svar på tråden varför stöts bonusen oftast bort???