• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Catriiin

Virkade sockor? Vart finns det mönstret?

• Sammet

Fru Snorkfröken:
    Jag tycker det borde bli som du säger med ökningen på din snibbsjal! Alltså öka 2 maskor VARJE varv!

Kul att du gillar min presentationsbild
    Det är de garnerna jag stickat av i galleriet... men det ser du väl...

• Caul

Catriiin: Fick leta en stund, men hittade det längst ned på sidan 7.

• gyro

jag tänkte försöka sy en bh något förslag på hur man får tag på mönster utan att gå en kurs?

• linda87

mitt tips är att spräta upp en gammla bh som passar då får du ju exakta måtten -P

• linda87

jag har börjat med min mössa ÄNTLIGEN HIHI är så stolt!

• gyro

linda 87
    problemet är att jag har enbart en bh som passar (använder sällan bh) så det vore onödigt att sprätta upp just den.. ska kolla lite på en mindre variant om jag kan sprätta upp den

• linda87

ja då kan dte ju vara lite onödigt....men annars kan man ju ta å klippa som tygbitar från ett lakan eller dyligt å göra bitana av deta (mönstermallar) då slipper man sprätta...

• MosterMaggi

Att köpa mönster är inte så dyrt heller, om det är svårt att få till mönsteerdelar efter din uppklippta bh. Fast jag tror man vet bättre att passformen blir som man vill, om man har en tidigare bh att ta efter.
    www.kwiksew.com/Cold_Fusion/catalog/Frame_New.cfm

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad