• Bea83
    Äldre 18 Aug 18:25
    1772 visningar
    6 svar
    6
    1772

    Lite tankar bara!

    För ca två månader sedan födde jag/vi fram Oliver, vårt sjuka barn som vi valde att släppa taget om.(v.20)

    Livet har varit jätte svårt att leva men nu börjar vi se framåt igen.
    Man skrattar och försöker se framåt.
    Efter allt som har hänt har vi börjat försöka bli med barn igen, vilket jag vill och längtar efter att bli.
    Men det känns så otroligt svårt att släppa oron att det ska gå fel igen.
    Vet inte riktigt hur jag ska slappna av och lita på att vi får hjälp och många kontroler och så.
    Känns så tråkigt att bli snuvad på en härlig graviditet.
    Finns det någon som är i samma situation som mig?
    Någon som kommit längre än mig? Blivit med barn igen efter allt elände kanske?

    Önskar att vi hade haft våran lilla prins i magen, önskar att han var frisk och kry. Önskar att allt hade varit anurlunda.....

    Kram på er!

  • Svar på tråden Lite tankar bara!
  • små fötter
    Äldre 18 Aug 18:36
    #1

    Jag beklagar verkligen er förlust utav lille Oliver!

    Jag förstår att det är jättesvårt just nu och att tankarna snurrar..
    Vi förlorade en liten Saga i v18 -06 och en liten Gustav i v18 -07 och trodde aldrig att vi skulle få uppleva en "frisk" graviditet som slutade med att vi fick ta med oss ett levande barn hem. Men i april -08 födde jag två levande och alldeles friska små flickor. Dom är helt fantastiska och är verkligen ett plåster på såren, även fast sorgen efter Saga och Gustav alltid kommer att finnas där. Jag hoppas att ni kommer att orka resa er i sinom tid och orka planera inför en ny graviditet, om det är det ni önskar.

    De varmaste och största kramarna till er från Elin


    Fideli och Lily kom 25/4 -08
  • Bea83
    Äldre 18 Aug 19:18
    #2
    Svar på #1
    Tack så jätte mycket för svaret. Känns skönt att få höra att det finns hopp. Och andra som förstår en.
    Saga och Gustav vilka vackra namn.
    Önskar dig all lycka med din familj, det är du verkligen värd.
    Många kramar/ Bea
  • Äldre 19 Aug 18:42
    #3

    Hej! Vi fick avsluta en graviditet i februari i år, vår lilla Lea hade acrani/anencefali.
    efter första mensen var vi gravida igen, och är nu i 20:e veckan. Vi har haft väldigt många kontroller och har fått komma intill så fort vi velat och känt oro.
    MEN, ett stort MEN! Att bli gravid så snabbt igen är ingenting jag rekomenderar. Även att vi är överlyckliga över den nya bebisen kan jag ibland känna att jag inte hann sörja klart. Oron hann inte stilla sig och jag har varit helt utom mig och inte kunnat slappna av alls.

    Känn efter ordentligt. så att du kan njuta till fulla av din kommande graviditet, det förtjänar du!

    Många kramar

  • Bea83
    Äldre 19 Aug 19:41
    #4
    Svar på #3
    Vad skönt att höra att det kommer bli många kontroller och så. Men en fråga, är/var du mycket orolig.
    Känner mest oro över att vara/bli gravid igen och att det ska gå fel igen.
    Självklart så är man nere från och till och tänker på allt elände. Men det känns som jag är redo för liten bebis som också får en att gå vidare?!
    Även fast man går vidare så glömmer man aldrig....
    Hoppas att mina tankar är vetiga =) Så svårt att veta i allt elände.
    Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Och lycka till med din bebis =)
    Kram kram
  • Poooh
    Äldre 19 Aug 21:51
    #5

    Känner med er allihopa... Har mycket liknande tankar själv kring (förhoppningsvis) nästa graviditet. Pratade med MVC som sa att man kan göra tätare kontroller nästa gång efter att man förlorat ett barn i mitten av graviditeten.

    Det viktigaste är nog att känna efter och inte låta oron ta över. Att försöka glädjas medan man är gravid och vet något annat... låter nog enklare än vad det är...

    Kramar till er alla

  • Äldre 20 Aug 08:46
    #6
    Bea83 skrev 2008-08-19 19:41:32 följande:
    Svar på #3Vad skönt att höra att det kommer bli många kontroller och så. Men en fråga, är/var du mycket orolig. Känner mest oro över att vara/bli gravid igen och att det ska gå fel igen. Självklart så är man nere från och till och tänker på allt elände. Men det känns som jag är redo för liten bebis som också får en att gå vidare?!Även fast man går vidare så glömmer man aldrig....Hoppas att mina tankar är vetiga =) Så svårt att veta i allt elände.Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Och lycka till med din bebis =)Kram kram
    Jag måste säga att jag var / är hemskt orolig denna graviditeten. MEN däremot tror jag att det kommer du vara hur länge du än väntar. Orolig kommer du alltid vara i en kommande graviditet!
    Känner du dig redo, så är du nog det! Och dina tankar är vetiga, inga frågor eller tankar inom detta är konstiga!

    Lycka till!
Svar på tråden Lite tankar bara!