• Ellis C

    Maken pratar om ännu ett barn, jag vet inte om jag klarar av det.

    Vi förlorade vårt första barn sent i graviditeten. Efter det födde jag tre friska flickor. När vi sedan väntade vårt femte barn fick jag en blödning i v.30, åkte in till sukhuset och fick uppleva allt det hemska igen. Dottern klarade sig, det var en tidig förlossning bara. Men jag mådde så dåligt. Känslan av att tro att man vet att man ska förlora ännu ett barn var mer än jag orkade med. Nästan.

    Jag vill inte gå in för mycket i detalj, men det står lite i min blogg om det.

    Nu har maken börjat prata om att vi kanske ska överväga ännu ett barn. Vi har nu fyra flickor i livet. Jag har frågat honom om det är för att han vill ha en pojke, men det säger han att det inte är och jag tror honom. Jag skulle gärna också försöka igen, om det inte vore för rädslan. Maken är ju också rädd, men han.. jag vet inte.

  • Svar på tråden Maken pratar om ännu ett barn, jag vet inte om jag klarar av det.
  • Jamieolivia

    Jag vet att det måste kännas så svårt att gå igenom detta igen och det är klart att man hela tiden tänker på vad som kan gå fel. Tänk istället på de tre barnen som det gick bra med och så den senaste (som trots komplikationer) som gick bra...trots allt går det bra de flesta gånger!

Svar på tråden Maken pratar om ännu ett barn, jag vet inte om jag klarar av det.