Inlägg från: H A P P Y F E E T |Visa alla inlägg
  • H A P P Y F E E T

vårdnadsbidraget....

Ursäkta att jag lånar tråden, men häromdagen stod det på text tv om just detta att det var en besvikelse att så få hade nappat. Men det stod också att man inte fick kombinera det med fp, csn och andra bidrag och det har jag fattat sen tidigare, men sedan stod det att man kunde kombinera det med jobb??!
    Hur funkar det? hur mkt får man jobba för att få vårdnadsbidraget och sjunker bidraget med nåt om man jobbar? nån som vet??

• H A P P Y F E E T
    Squeezetoy skrev 2008-08-28 18:20:46 följande:
    Ja, det där med jobb hörde jag också häromdagen, men jag gissar att det är typ om båda föräldrarna arbetar heltid som de misstycker då eftersom tanken är att man som förälder ska kunna vara hemma mer med barnen, inte bara lämna bort dom svart till grannar/släkt/vänner.Jag kan däremot inte påminna mig om att det stod något nämnt om sådana hinder när vi fyllde i ansökningspapprena.Min sambo är iaf beviljad vårdnadsbidrag nu under hösten medan jag jobbar och han är hemma utan att ta ut FP. Vi kontaktade själva kommunen för att höra, och fick då ansökningpappren skickade.
    Ok ja det är klart men jag tänkte om man kunde jobba t ex 50% och vara hemma 50%...
    Men har barnet rätt till barnomsorg då när man jobbar de där 50%?
    Någon som vet vilka kommuner som infört detta?
Svar på tråden vårdnadsbidraget....