Inlägg från: Solkattan |Visa alla inlägg
  • Solkattan

Glada sidan

Härlig tråd!
    Ikväll startar äntligen vår föräldrautbildning..
    Ska bli sååå spännande att få träffa andra människor ( ja ja.. Ni FL:are räknas också så klart! Men Er ser jag ju inte i verkligheten) som funderar på adoption.

//solkatta

• Solkattan

Hej Alla!
    Skrev igår att jag var så glad över att äntligen få börja föräldrautbildningen. Att jag hade skyhöga förväntningar...
    Och kan Ni tänka er? Det blev ännu bättre än vad jag kunde föreställa mig... :)
    Gruppledarna var inte bara pålästa och duktiga pedagoger.. de var desutom adoptionsföräldrar till flera barn. Erfarna så det bara stänkte om det.. :) De andra deltagarna var vanliga människor med samma frågor o funderingar som jag o min sambo har...
    Åh, vad jag ser framemot nästa tisdag.. det ska bli så spännande att gå igenom denna process!

//solkatta

• Solkattan

Luscinia:
    Se det som en tid som du kan fylla på ditt förråd av frågor...
    Läs igenom kursmaterialet. Låna böcker på biblioteket (eller köp om du har råd)...
    Hoppas du kommer finna Er kurs lika trevlig o givande som jag finner vår.. :)

//solkatta

• Solkattan

Hej igen!
    Kan bara meddela att nu har jag och min sambo klarat av andra kurstillfället i föräldrakursen inför adoption. Känns fortfarande jättebra. Dessutom har vi nu lärt känna varandra lite bättre i gruppen...
    Och det som känns allra bäst är att min mussla till sambo äntligen hittat karlar som sitter i samma sits som han kan vädra sina tankar med på ett manligt plan...
    Det är knappt så jag vet vem som mår "bäst" av det... jag blir så lycklig när han berättar att de haft givande diskussioner.. :)
    Åh, kan det inte bli tisdag igen snart!!??

//Solkatta

Svar på tråden Glada sidan