-
För ett litet tag sen var det jätterea i en butik och jag passade på att köpa två små tröjor. Känner mig LITE vilsen på barnavdelningen, har INTE jättekoll på storlekar och så... Då kommer en dam fram och frågar MIG vilken storlek man köper till en sexåring!!mammatillvictor skrev 2008-08-30 12:39:49 följande:När man känner att man vill köpa något till barnet som för en stund känns som att man kommer närmare sitt barn (så kände jag det), jag gick till kassan stolt som en tupp och tänkte, detta köper jag till VÅRT barn, inte ännu en present till släktingar och vänners barn. För att härda ut måste man få lov att shoppa
Jag som kände mig "lost" redan blev helt paff, och hon tittade väldigt konstigt när jag svarade att jag inte hade en aning...!
-
Vi har avklarat en av de "tyngre bitarna" i pappersamlandet, psykologutredningen. Som enligt psykologen var VÄLDIGT VÄLDIGT mycket krångligare och mer omfattande än till alla andra länder hon skrivit..!
Känns himla bra att ha det gjort!
Bara resten kvar... Går inte fort men väl framåt...
NÅN gång blir vi säkert färdiga med ALLA papper!
-
Idag har vi avverkat fyra olika delar av pappersamlandet! Gick så mycket smidigare än jag väntat!
Nåt litet finns det att vara glad för varje dag! Och inte regnade det heller!
-
Jag är glad att hela vår pappershög är insamlad och klar, skickad till BFA och godkänd där! Det tog sex veckor att få ihop allt, och värst var FILMEN som Slovakien vill ha!
Det hela kändes plötsligt lite mer verkligt idag också. Möjligen skulle ett extra intyg om mitt flicknamn behöva bifogas, så BFA kontaktade igår myndigheten i Slovakien för att kontrollera detta. Intyg behövdes ej, men nu VET DE I SLOVAKIEN ATT VI FINNS! De har hört våra namn nämnas för första gången!!
(Snacka om att bli glad för det lilla...
)