Inlägg från: Sockerpiller |Visa alla inlägg
  • Sockerpiller

Glada sidan

Jag smyger mig in här för idag känns det verkligen som om det har rört lite på sig för oss! Idag damp den första fakturan (10.000) ned i brevlådan och jag svischade in och med ett huj var den betald på internetbanken... snart, snart, snart sätter vi igång med pappersamlandet !

(Ville bara skriva av mig)

Och förresten - Grattis! till alla er andra som är på G på olika sätt !

• Sockerpiller

Är också glad! Nu saknar vi bara två dokument så är vår ansökan klar att skickas till AC för korrektur. Inom några veckor kan allt vara klart hos NP och UD - weeha !

Håll tummarna!

• Sockerpiller

Idag är jag så glad! Våra papper har äntligen skickats till Etiopien! Nu väntar vi BB! Hurra!

• Sockerpiller
    Poppinella skrev 2008-10-09 11:16:14 följande:
    Åh vad roligt Buffy!!! Längtar så tills man själv är där....Själv är jag glad för jag ska på min första djupintervju idag och jag är faktiskt inte alls nervös - tvärtom ska det bli kul! På tisdag är våra fyra djupintervjuer (två var) avklarade och då har vi bara tre träffar totalt kvar! Dock är de sista tre ganska utspridda så det tar ändå ett tag (till slutet på november verkar det som).
    Härligt! Det är kul när man är mitt uppe i utredningen för då känns det som att det händer något och man verkligen är på väg!
  • Sockerpiller
    Cerdrica skrev 2008-10-09 11:11:25 följande:
    Wow, det förstår jag, i Etiopien kan det väl gå snabbt också! Så himla spännande - stort grattis!
    Tack! Ja, landassitenter säger att vi ska räkna med 6-9 månader... Vi håller tummarna för en långresa i sommar!
  • Sockerpiller

Jag är så glad för att AC har ändrat sig och vi inte behöver skicka några kompletterande handlingar till vårt land trots att vi har flyttat! Nu slipper vi nytt hembesök och nya översättningar och får istället ta det i samband med första rapporten som ska skickas till landet efter hemkomst med barn...

Svar på tråden Glada sidan