Högtider, hur löser ni detta?
Så gör vi.
Barnens mamma bor inte långt härifrån, så vi delar dagen på mitten helt enkelt. Funkar jättebra.
Andra stora högtider brukar vi köra varannan, men just julafton känns lite extra viktig särskilt nu när vi har gemensamt barn också och syskonen vill ju vara med och öppna varandras julklappar.
Och för övrigt tycker jag inte alls det är konstigt att du reagerar. Jag förstår om man fortsätter fira jul ihop så länge man inte har nya partners i sina liv, men sedan är det lite mer att ta hänsyn till.
Jag är inte mycket för "Tomten är far till alla barnen"-jular, men det är ju bra om det funkar för alla parter.
Lev väl ångra inget skrev 2008-09-11 20:29:28 följande:
Tycker allt här låter bra och rimligt. Har hur som helst pratat vidare med min karl, och han och hans ex ska försöka klura ut nånting, fast än är inte allt klart. Det verkar som att barnen kommer vakna upp hos oss och sedan åka hem till sin mamma vid lunch. Sen kommande jul/nyår pratas det om att turas om rakt av. Jag hoppas på att i framtiden få en bra relation med barnens mor, isf skulle jag faktiskt kunna tänka mig att fira ihop med henne och hennes familj också. Men nu när det är så nytt skulle det nog kännas för obekvämt haha.