• NathalieFlisbäck

Vad blir det för mat?!

Den dagliga frågan Vad ska vi ha för mat idag. Frågan som ibland bara är såå dryg. Här skriver vi vad vi ska ha för mat idag o delar av oss ideér o recept etc. Kan bli trevligt tror jag =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-01 10:07
    Lägg gärna upp foton på er mat för var dag =)

• Svar på tråden Vad blir det för mat?!
  • NathalieFlisbäck

Skriver lite tips till er som inte har ngt förslag till middag idag:

Tacos
    Spaggetti & Köttfärs
    Koldolmar
    Kolpudding
    Kycklinggryta
    Chili corn carne

• anorca

Idag ska vi ha pannbiffar som jag gjorde i förmiddgs så blir det kokt potatis och kantarellsås och stekt lök i massor..
    Hej från mig

• malinka2

åh läste att nån ätit tsatsiki, var evigheter sen jag åt det, mums! Nåt bra förslag vad man kan ha till? Jag har ganska mycket potatis jag behöver göra slut på....Sen är det ganska tomt i kyl o frys så jag måste handla.

Lunchen här idag blev slarvmackor för jag var ensam hemma

• NathalieFlisbäck
    malinka2 skrev 2008-09-09 14:31:50 följande:
    åh läste att nån ätit tsatsiki, var evigheter sen jag åt det, mums! Nåt bra förslag vad man kan ha till? Jag har ganska mycket potatis jag behöver göra slut på....Sen är det ganska tomt i kyl o frys så jag måste handla.Lunchen här idag blev slarvmackor för jag var ensam hemma
    Vi brukar ha klyftpotatis, men du kan ju göra egna pommes om du har en fritös =) Sen har vi fondue till det o andra goda såser
  • malinka2
    NathalieFlisbäck skrev 2008-09-09 14:38:19 följande:
    Vi brukar ha klyftpotatis, men du kan ju göra egna pommes om du har en fritös =) Sen har vi fondue till det o andra goda såser
    har fritös men inte energin till att plocka fram den . Kankse pressad potatis o nåt kött? Hm fasen vad hungrig jag blir nu av matprat
  • EowynAurora

idag blir det hemmagjord fiskgratäng och ris. min gubbe älskar den så han blir nog glad sen när han kommer hem

• snuzen

Håller på o lagar 2 maträtter just nu:

* Chicken Tikka Masala
    * Köttgryta m wokgrönsaker o svamp

Vet dock inte vilken som blir dagens rätt o vilken som blir morgondagens

• Saliro

idag blir det för mig hemmagjord räksallad
    till mannen och dottern korv med makaroner och sallad

• Myror i brallan

Vi ska äta Crepes med svamp och skink stuvning!!! Mums, det var länge sedan!!!

• Green Apple

parmalindad lax, kokt potatis och haricot verts *mumma*

Svar på tråden Vad blir det för mat?!