• Theorese

Varför är jag så slarvig?

Håller precis på att röja upp efter mig själv. Förstår inte varför jag är så slarivg och bara måste ha pappershögar överallt, för att inte tala om alla klädhögar jag har lite varstans. Det är ju tur att vi ännu inte har några barn hur ska det bli då? Jag gillar ju inte att vara slarvig, är vän av ordning och reda, går det ihop? Och alla väskor och skor jag har, skulle jag verkligen inte klara mig med bara hälften...min sambo brukar reta mig för att vi har en tusenfoting boende hos oss... Det är ju inte så att jag inte fattar att det blir mindre rörigt om jag plockar undan efter mig, det är ju det där att jag inte gör det. Fler slarvmajor där ute?

• Svar på tråden Varför är jag så slarvig?
  • Dandie

Här är den största utav alla !!!
    Min man e pedant så vi har ganska mycke tjafs här hemma om slarvighet

• Scatcat

Här är en till! Jag VILL så gärna att det ska vara tipp-topp-fint, men det är så SVÅRT att hålla det så.

• Lycke

Jag tycker att jag städar helt tiden, men ändå är det så stökigt! Min största last är mina gigantiska klädhögar! Jag slutar aldrig att slänga kläder på glovet! Varför?
    Nu har jag dessutom sonens kläder som jag slänger överallt... Huvva...

• Tindrande

jag har varit slarvig till tusen!!!
    Men det blev bättre efter att vi fick Gabriel, visst, jag glömmer fortfarande att ta undan saker, men nu går jag och plockar varje dag så det är fint.
    Har till och med fått rutin på att diska efter maten *s*

• Theorese

Det värsta med min slarvighet är att jag egentligen inte tycker att det är jobbigt att städa, när jag väl gör det går det som en dans. Skulle kunna stå och diska i timmar när jag väl sätter igång.

Känns skönt att höra att det går att bli bättre...

men dessa klädhögar, vad ska man göra åt dem, oftast kläder som varken är rena eller smutsiga som man alltså varken vill hänga in i garderoben eller lägga i tvättkorgen...hmm kankse ska skaffa mig en garderob för halvrena kläder...

• Jojjanna

Är också en riktig slarvmaja som sitter här och surfar på FL istället för att röja upp i lägenheten... tyvärr kan det bli mååånga och lååånga timmar då jag roar mig här istället för att göra någon nytta. Klart att sambon blir sur när han kommer hem från jobbet och ser att jag inte har gjort nåt...

jamboochjag: jag har också funderat på ditt problem med klädhögarna, men har ingen bra lösning alls... tips behövs absolut!

• Lycke

Angående klädhögar som ser ut att vara ett allmänt känt problem: Funderar på att snickra en riktigt lång trälår eller kista som löper jämns med hela sovrummet. Ser ut som en fin bänk men när man lyfter på locket - aha! En hemlig klädhögsgömmare! Varför inte lika gärna inse att kläder inte SKA förvaras hängande och skrynkelfria! Nej, nu är det dags att anpassa lösningar efter problem! IKEA - tillgodose mitt klädhögsgömmarbehov!

• Monstermamman

Ännu en slarvmaja anmäler sej!
  • JennyL25

Jag finns med!!!!!
    Har ochså blivit bättre sedan sonen kom, nu änenr jagatt jag måste han kan ju inte sedan springa okring i all skit. *ler* Nu är hanbara sju veckor, men sedan

• EverSoNice

jag dödade visst tråden
  • Jennelii

Usch...ja jag är oxå en slarver o jag mår SÅ dåligt...jag skulle vilja vakna o tassa upp på ett rent tomt golv...det skulle kännas som julafton....

• Nemone

HALLÅ..... jag trodde att jag va ensam..!
    Jag e jätteslarvig! Ni vet i Microsoft Works så finns det massa färdiggjorda listor som man kan skriva ut dom verkar jättebra men *skäms* jag skulle typ behöva den enklaste listan som e för barn typ; gå upp, borsta ränderna bädda sängen, ät frukost...
    Kan tillägga att på vardagarna så lyfter jag inte ett finger och varje lödag när man e ledig så får man städa som en idiot!! HATAR det men det e som jamboochjag säger , när man väl börjar städa så e det inte så farligt.
    Har dock märkt att det e skillnad på städa och städa för folk.
    Om jag ska städa så är det för att nån ska komma eller för att man ska kunna komma fram i huset, men om min polare ska städa så torkar hon golven... det tar minst ett par timmar innan jag kan göra det när jag börjar städa.
    det där med använda kläder-garderob e väl smart!
    Nån pedant... hjälp Oss...!!

• MayaS

Jag är jätteslarvig... och jag skäms... men ändå kan jag inte förmå mig själv att börja röja.... vill inte att folk ska komma hit och se hur det ser ut...

• Babette

En slavsmajja till här ( fast sig inte det till någon! ) ;)

• Miss Cee

Om det hamnar prylar på samma ställen hela tiden så är det ett tecken på att man bör fixa förvaring där. Anpassa sig efter sitt liv istället för att försöka pressa in sitt liv i en mall för hur det ska se ut hemma.

Om man alltid har tidningar på toagolvet så får man inse att man behöver en tidningskorg på toa. Bättre det än att de ligger över hela golvet.

Om man alltid hittar nycklarna i köket, så flytta dit nyckelskåpet, sätt upp krokar där eller sätt bara en "nyckelkorg" på bordet.

Om det hamnar en stor klädhög i sovrumet så sätt dit en stol/låda där ni kan gömma undan det. Osv.

Ibalnd får man bara inse att det faktiskt inte lever folk i Ikea-katalogen, utan att det är utställningshem...

• MayaS

jo det har jag insett..... och försöker fixa förvaring på olika ställen... likt förbannat ser det ut som ett sönderbombat utedass.... *suck* är inte så lätt att få barnen att städa sina rum när de ser att mamma inte fixar att hålla det snyggt i hemmet...

Svar på tråden Varför är jag så slarvig?