• Ninnis75

Bli klippt vid förlossning?

Min oro inför förlossningen är inte smärta utan om och hur mycket jag spricker och om dom måste sy el om det måste opereras efteråt. Att hantera smärtan kan jag men vetskapen att det kan vara trångt gör mig orolig.......

Jag tror tyvärr inte man kan förebygga detta. Många faktorer inverkar. Hoppas man iaf och i såfall får en skicklig BM som syr och bedövning tack!!

• Ninnis75

Jag vet en tjej som råkade ut för en okunnig,oskicklig gynläkare som klippte henne bakåt mot ringmuskeln så att hon fick opereras 3 gånger efter förlossningen. Hon fick problem att få normal känsel och fick träna upp sig med sin partner för att kunna få fler barn och barn nr 2 kom ut med planerat kejsarsnitt. Hon fick förlossningsskräck efteråt. Ovanligt som tur är men ändå ....

Jag vet att ett klipp sker med steril sax och bedövning är inte obligatoriskt för antagligen har du grymt ont ändå så det är väl bedövat av kroppen själv.. Kan tänka mig att ett bra lagt klipp är bättre än att spricka upp. AJajajaja....

Tänk såhär: bebisen måste ut och har det tagit tid kan den må dåligt så vad har du att välja på... överleva sveda och värk även om det är obehag.Jag är själv rädd för klipp och att spricka.

Svar på tråden Bli klippt vid förlossning?