• cassis23

Hur monterar jag mitt babyskydd?

Vi har hyrt ett babyskydd från MVC och har en volvo v70 varav bältet e för kort i framsätet men om vi drar bak sätet så långt som går så får vi i stolen på de enkla sättet (finns två sätt att montera den)
    MEN avståndet mellan babyskyddets rygg och instrumentpanelen blir väldigt lång. Spelar de någon roll? Någon som vet om de ska va nått speciellt avstånd mellan babyskyddsryggen o instrumentpanelen?

***Två ska bli Tre-VÄLDIGT snart***
  • Svar på tråden Hur monterar jag mitt babyskydd?
  • L33L00

ingen aning vet att volvo har sina egna bilbarnstolar...
    Men kan man inte fråga på VOLVO hur man ska göra då, eller får/kan man montera bak?

• cassis23
    L33L00 skrev 2008-09-04 10:32:17 följande:
    ingen aning vet att volvo har sina egna bilbarnstolar... Men kan man inte fråga på VOLVO hur man ska göra då, eller får/kan man montera bak?
    De går att montera den i bak om de skull va så men vi vill helst h den i fram så vi tänkte vi pratarmed dom på sjukhuset innan vi åker hem för där hyr dom ut samma stolar
  • L33L00

ah ok. Tänkte bara så att ni inte behöver ett extra bälte från Volo som jag hörde talas om... Men de vet väl förhoppningsvis på sjukhuset! Ni lär väl inte vara de första som åker hem med en sån stol & Volvo!?

cassis23 skrev 2008-09-04 10:54:24 följande:
    De går att montera den i bak om de skull va så men vi vill helst h den i fram så vi tänkte vi pratarmed dom på sjukhuset innan vi åker hem för där hyr dom ut samma stolar
  • Petra D

Det gör inget om det är långt mellan babyskyddets rygg och instrumentbrädan. Annat blir det sen när ni köper nästa stol den måste ligga mot instrumentbrädan, men den monteras ju annorlunda också.

• cassis23
    Petra D skrev 2008-09-04 15:40:33 följande:
    Det gör inget om det är långt mellan babyskyddets rygg och instrumentbrädan. Annat blir det sen när ni köper nästa stol den måste ligga mot instrumentbrädan, men den monteras ju annorlunda också.
    Okej, va skönt. Alla jag pratat med säger som du så jag hoppas på att alla har rät
  • mapo51

Vårt babyskydd ska vara MINST 20 cm från instrumentpanelen eller framförvarande stol, finns dock inget maxavstånd.

• Suskiv

Det ska oftast vara ett stort avstånd eftersom babyskyddet behöver plats att röra på sig om det smäller. I samband med krock så slår babyskyddet runt och därför behövs det plats för den att röra sig.

• cassis23
    mapo51 skrev 2008-09-05 21:25:02 följande:
    Vårt babyskydd ska vara MINST 20 cm från instrumentpanelen eller framförvarande stol, finns dock inget maxavstånd.
    Har oxå för mig att dom sa till oss att minimiavståndet ka va 15 cm men att dom inte sa nått om maxavståndet.
    Suskiv skrev 2008-09-06 08:10:37 följande:
    Det ska oftast vara ett stort avstånd eftersom babyskyddet behöver plats att röra på sig om det smäller. I samband med krock så slår babyskyddet runt och därför behövs det plats för den att röra sig.
    Jaha de visste jg ite
Svar på tråden Hur monterar jag mitt babyskydd?