• Zekelina

    Känns fel med gravidforumet

    Vet inte hur jag ska förklara det men det känns inte "ok" att skriva i forumet under gravid och första trimestern. Känns som om jag har gjort det en gång och de som är där är mest lyckliga och oroliga för "småsaker". (OBS, jag är också lycklig och inte orolig men inte alls på samma "orörda" sätt). Jag kan svara på andras inlägg men inte skapa ett själv. Känner mig mer bekväm här än så länge...

  • Svar på tråden Känns fel med gravidforumet
  • Fjärilsmamma

    Jag fattar precis. Ifall jag nu skulle få bli / vara gravid så vet jag inte om jag vill till gravidforumet alls. Jag trivs bäst här, och här finns ju en lista för dem som väntar också!

  • små fötter

    Jag förstår precis hur du känner. När jag blev gravid med småsyskon till mina änglar, så skrev jag i princip bara i "Vi som väntar syskon till våra änglar"-tråden. Jag "tillhörde" även en tvillingtråd, men jag kom aldrig riktigt in där. Alla andra gravida är ju så förväntasfulla och lyckliga och väntar med spänning på ultraljud osv, jag kände ju aldrig så. Det var mest ångest, sorg och mer ångest. Jag kan verkligen rekommendera "Vi som väntar syskon till våra änglar"-tråden, dom tjejerna är helt fantastiska!


    Mamma till tvillingflickor och två änglar
  • Tulpan74

    Jag är bara aktiv i änglarum. Det känns bäst för mig. Det kan ju du också vara om du känner så!
    Kram

  • Zekelina

    Ahh, tack tjejer! Va skönt det här kändes att läsa!!!!! Då är det inte jag som är knäpp för att "jag trivs bättre här" som Ferdinad sa


    Fjärilsmamma skrev 2008-09-04 20:16:55 följande:
    Jag fattar precis. Ifall jag nu skulle få bli / vara gravid så vet jag inte om jag vill till gravidforumet alls. Jag trivs bäst här, och här finns ju en lista för dem som väntar också!
    Ja, jag har börjat kika så smått i "vi som väntar smått"-tråden, men vill gärna vänta in min kompis dit också *Försöker att gnugga över massor av gravidvibbar till dig*
  • jea1

    Vi vet inte om vi kommer att prova igen, det beror på vad provsvaren från obduktionen visar, men jag känner att jag är glad för att få följa änglatrådarna på de som försöker "igen". Man vill ju inte gå in i trådarna där alla är lyckliga och inte har några som helst tankar på att det kan gå snett. Nu är ju även dessa gravida nojjiga och så, men det är kanske inte på samma sätt som vi kommer att känna det. Känner mej mer hemma här även om vi kanske inte försöker igen, fast jag vill så gärna.

    kramar!

  • Eva S

    Jag tycker du ska stanna här. Varför vara i de där trådarna och behandlas som ett UFO när man kan få förståelse och respekt från människor som faktiskt vet hur det är. Jag höll mig bara i änglarum med dessa fantastiska medmänniskor när jag blev gravid igen.

    Kram

  • Änglamamma 82

    Förstår precis hur du tänker! När jag blir gravid igen (hoppas verkligen att det inte dröjer så länge) så kommer jag nog att vara här inne bland likasinnade. Det är ju inte samma sak för oss att vara gravid igen som för någon som inte varit med om det här...

    Kram

Svar på tråden Känns fel med gravidforumet