• cecilia79

Näsblod

Hej! Är det nån mer än jag som börjat blöda näsblod ibland. Jag har aldrig tidigare nånsin blött näsblod, men så en kväll förra veckan kom det. Sen har jag blött c:a 2 gånger till efter det, men då har det mer kommit så det har runnit ner i halsen... så när jag hostat fram det så såg jag att det var lite blod.

hmmm... ???

• Svar på tråden Näsblod
  • Senap

Jag är förkyld och blöder nu när jag snyter mig. Det är hormonerna som ligger bakom detta också. Man kan även blöda i tandköttet när man borstar tänderna pga detta.

• Marika

Hade mycket näsblod under min graviditet, högt blodtryck kan också hjälpa till, kolla det!

• kamartina

Jag hade en period då det kändes som jag inte gjorde annat än blödde näsblod. Det var precis som om när det väl börjat så kom det jättelätt tillbaka. I ca 2 veckors tid gick jag jämt runt med pappersnäsdukar i fickan och i väskan. Förut har jag inte ens blött näsblod en gång per år..
    Jag har lågt blodtryck..

Hoppas det går över för dig snart!

• LinaFina

Jag har börjat blöda näsblod nu när jag e gravid .. det e därför att slemhinnorna e känsligare ..ingen fara ..

• Önskan

Helt normalt att göra det under en period. Jag hade aldrig heller blött innan och helt plötsligt kom det flera gånger.

• Eliva

Ja, jag hade oxå en period för ca 3 veckor sedan, när jag blödde ganska mycket i flera dagar. Jag blev oxå lite orolig så jag fråga min BM och hon sa att det var helt normalt. Så du behlver inte oroa dig! Och nu har det som sagt försvunnit lika snabbt som det började! Skönt. Jag HATAR när det rinner ner i halsen. Blä.

Svar på tråden Näsblod