• Anonym (Kaffedraken)

    Vad kan man köpa till en vän som mist sitt barn??

    Min kompis flicka föddes elva veckor för tidigt och fick blodfögiftnig och en hjärnblödning och dog

    Vill så gärna hitta något som jag kan ge henne i hennes jobbiga stund.

    Nåt som symboliserar hennes flicka...

  • Svar på tråden Vad kan man köpa till en vän som mist sitt barn??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag fick missfall i vecka 14 men de är ju ändå ett barn.
    Så hade hon skrivit på ett kort: Du var en Ängel utan vingar, men nu är du en ängel med vingar

  • Anonym (Kaffedraken)

    Först av allt vill jag bara säga att det är härligt att Du tänker på Din kompis och finns för henne.
    Det är så många i ens omgivning som håller sig undan när sånt händer för dom "vet inte vad dom skall säga" eller "hur man skall bete sig".
    (jag har själv upplevt det så jag vet, man märker vem som är ens vänner)
    Det finns inga rätt eller fel i en sån situation och det är lika fruktansvärt för alla!
    Räcker att bara finnas till, en kram eller bara närheten att slippa känna sig ensam.
    Jag hade köpt en ängel eller ett vackert ljus om jag var som Du, det kommer alltid att symbolisera barnet som inte stannade hos dom.
    Glöm inte att det är vänner som Du som är värdefulla!!!!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för dom orden....med dom i ryggen hoppas jag kunna hjälpa och stötta henne.
    Ska köpa en ängel till henne.
    Finns det kanske nåt smycke man kan hitta tro??


    Sidy skrev 2008-09-06 14:15:43 följande:
    Först av allt vill jag bara säga att det är härligt att Du tänker på Din kompis och finns för henne.Det är så många i ens omgivning som håller sig undan när sånt händer för dom "vet inte vad dom skall säga" eller "hur man skall bete sig".(jag har själv upplevt det så jag vet, man märker vem som är ens vänner)Det finns inga rätt eller fel i en sån situation och det är lika fruktansvärt för alla!Räcker att bara finnas till, en kram eller bara närheten att slippa känna sig ensam.Jag hade köpt en ängel eller ett vackert ljus om jag var som Du, det kommer alltid att symbolisera barnet som inte stannade hos dom.Glöm inte att det är vänner som Du som är värdefulla!!!!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Min dotter har fått både en ängel och en nallebjörn i glas, både hade ett halsband till, och de symboliserade hennes födelsemånad/stjärntecken.
    Kanske vore någotP, men kan inte säga var de är köpt. :(

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag skulle vilja ha en änglarosett så kan du passa på att köpa själv med så symboliserar du att du tänker på deras barn du med ...

    eller en ängel det är ju fint....finns i smycken men vet inte vart tyvärr...

  • Anonym (Kaffedraken)
    mutgröna skrev 2008-09-06 14:19:51 följande:
    Tack för dom orden....med dom i ryggen hoppas jag kunna hjälpa och stötta henne. Ska köpa en ängel till henne.Finns det kanske nåt smycke man kan hitta tro??
    Guldfynd har en guldängel, med månadsten, om du tycker att det passar. Annars kan du ju köpa den månaden som har en vit sten, så blir den lite mer neutral.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, ett änglasmycke fick jag och jag har det varje dag. Känner mig inte så ensam när jag bär det.
    Rekommenderar en hemsida som har mycket änglasmycken.
    www.calas.se
    Lycka till och vad fint att du bryr dig och vill ge henne något fint.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vad fint att du är så omtänksam. En vän som du är värdefull!
    Jag tänkte bara på en annan sak, om du vill skicka med något till flickan i graven. Jag tycker att det var fint att lägga ner nalle och brev till vår lilla son.
    Sen uppskattar nog din vän att du finns för henne att du visar din tid för henne och vänskap. Ett halsband med en ängel, flickans namn på tycker jag kan vara en fin present, då har hon alltid sin ängel med sig. Kan tänka mig att ge mig själv den gåvan!

    Kram

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns en kvinna i Bollnäs som gör väldigt fina smycken till änglaföräldrar. Det är ett hjärta med namnet på och bredvid hänger en ängel. Jag har ett själv och bär det varje dag.

    www.isamoa.se

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi förlorade "lille-bror" i v.20 och ville ha något som minne så vi köpte en stjäna i Lillebrors namn. Vi funderade även på ett träd eller en växt men eftersom vi inte bor i villa så kändes det lite konstigt, men vet man att man ska bo kvar så är det fint. Man behöver inte alltid köpa något, det räcker att finnas där. Vi fick i coh för sig choklad-telegram från kompisar på avstånd vilket var en fin gest. Kram

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi köpte ett änglasmycke till min syster och hennes kille. De fick även en speldosa med en ängel i, änglafigurer i både porslin och i "nalle".

  • Anonym (Kaffedraken)

    Allt som liksom erkänner deras barn är välkommet tror jag. Tänk också på att det inte bara är i början som dom behöver ert stöd. Min lägsta botten-notering hade jag nog 5-6 månader efter att vår son dog. Det tror jag många av mina vänner hade svårt att förstå.

Svar på tråden Vad kan man köpa till en vän som mist sitt barn??