• ALJO
    Äldre 9 Sep 11:33
    26990 visningar
    4 svar
    4
    26990

    Behöver sätta ihop flera bilder till en, har EJ photoshop.

    Kan man, i paint tex, sätta ihop flera bilder till en? Alltså tre smårutor i ett foto? Har även en massa program som kom med min Canon eos 350, är kass på fotoredigering, och programmen är alldeles för avancerade för mig, men kan någon hjälpa?

  • Svar på tråden Behöver sätta ihop flera bilder till en, har EJ photoshop.
  • CeeKaa­y
    Äldre 9 Sep 11:35
    #1

    Jag kan försöka hjälpa dig. Har PS CS3. :)

  • ALJO
    Äldre 9 Sep 11:49
    #2

    Gud va go du är! Behöver inte bilderna riktigt än, saken är den att jag skall annonsera ut mina valpar på blocket, vill ha en fin bild på varje valp, men man får nog inte ha hur många foton som helst i annonsen (6 valpar) så jag tänkte om man kunde ha 2-3 valpar på varje bild, det blir liknande bilder som jag har i mitt album, men färskare, skall kämpa med att få fota dom i helgen, dessutom är min systemkamera fuktskadad av ett dopp i sjön :( så jag får kämpa med min långsamma gamla Power shot.
    Jag försöker få tag på Photoshop, om jag får tar på det, o fattar hur jag gör (finns väl hjälp att få med råd om det oxå på detta eminenta forum) så vore det det bästa. För det är ju kul när man väl klarar av det.

  • Äldre 9 Sep 13:37
    #3

    Gratisprogrammet PhotoScape sätter väldigt lätt ihop flera bilder till en. Man kan få den på bredden, höjden eller i rutmönster (eller vad det kan heta när man t ex har 2x2 bilder i en).

    http://www.photoscape.org/ps/main/screenshot.php

  • ALJO
    Äldre 9 Sep 18:12
    #4

    Tack för tipset, skall kolla in PhotoScape.

Svar på tråden Behöver sätta ihop flera bilder till en, har EJ photoshop.