• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Phantera

FIck mitt paket från strawberrynet idag. (Inte öppnat än). Fick dock betala tupp på 245 kr. Eller 63 kr var postensavgifter...

Har dock mailat ett foto på kvittot, så får vi se om jag får tillbaka de pengarna...

• LMK

Salsoul skrev 2008-10-22 13:02:46 följande:

Testar igen:Tips på concealers som täcker bra och sitter som berget? Ringarna runt ögonen är inget skämt nu med en konstant sjuk dotter!
    MakeUpStore har bra! Finns en som heter Cover all Blue den är i burk & är täckande, men kan lätt bli lite kakig tycker jag. Men det skall tydligen finnas ytterligare en som heter Easy cover... någonting. Knott tipsade mig om den tidigare. Kanske kan vara något att kika efter?
  • LMK

Phantera skrev 2008-10-22 14:11:04 följande:

FIck mitt paket från strawberrynet idag. (Inte öppnat än). Fick dock betala tupp på 245 kr. Eller 63 kr var postensavgifter... Har dock mailat ett foto på kvittot, så får vi se om jag får tillbaka de pengarna...
    Åh nej vad trist! Men de brukar vara väldigt generösa på att ersätta, så jag tror inte det är några problem. Vad var det för kul du fick i paketet?
  • Salsoul
    Phantera skrev 2008-10-22 13:39:51 följande:
    Är du väldigt "blå" under ögonen ska du försöka hitta någon som är orange i färgen då det tar bort det blåa bäst.Har dock inga bra förslag på concealers...
    [/citat]
    LMK skrev 2008-10-22 14:55:57 följande:
    [citat]
    Salsoul skrev 2008-10-22 13:02:46 följande:
    MakeUpStore har bra! Finns en som heter Cover all Blue den är i burk & är täckande, men kan lätt bli lite kakig tycker jag. Men det skall tydligen finnas ytterligare en som heter Easy cover... någonting. Knott tipsade mig om den tidigare. Kanske kan vara något att kika efter?
    Är mer gråbrun än blå Kanske inte funkar så bra då?

Googlade på easy cover, fick upp massa sidor med följande info:
    "Easy Cover används istället för att bredspackla ojämnheter"
    "Easy Cover täcker ojämna underlag" etc. Det visade sig vara någon sorts tapetserarprodukt lol, antar att det inte var den
  • trolltyg
    Salsoul skrev 2008-10-22 15:38:36 följande:
    Är mer gråbrun än blå Kanske inte funkar så bra då?Googlade på easy cover, fick upp massa sidor med följande info:"Easy Cover används istället för att bredspackla ojämnheter""Easy Cover täcker ojämna underlag" etc. Det visade sig vara någon sorts tapetserarprodukt lol, antar att det inte var den
    Hahaha same, same but diffrent
  • Salsoul
    trolltyg skrev 2008-10-22 15:54:03 följande:
    Hahaha same, same but diffrent
    Eller hur haha!
  • LMK

Är mer gråbrun än blå Kanske inte funkar så bra då?Googlade på easy cover, fick upp massa sidor med följande info:"Easy Cover används istället för att bredspackla ojämnheter""Easy Cover täcker ojämna underlag" etc. Det visade sig vara någon sorts tapetserarprodukt lol, antar att det inte var den
    LOL!! Tja, bredspackla ojämnheter är väl inte SÅ fel?! Nej skojar bara! Sök på MakeUpStores hemsida istället, de har som sagt flera olika concealers.
  • Salsoul
    LMK skrev 2008-10-22 16:04:22 följande:
    LOL!! Tja, bredspackla ojämnheter är väl inte SÅ fel?! Nej skojar bara! Sök på MakeUpStores hemsida istället, de har som sagt flera olika concealers.
    Gjorde det, nu hittade jag nog rätt easy cover Ska ta mig till Åhléns imorgon och testa vilken som passar bäst av de tips jag fått hittills. Tack!
  • Karisma

Jag har cover all mix (MUS), den oranga på den tycker jag täcker ok på mig. Jag är dock inte så väldigt blå önder ögonen. Lägger man på för tjockt ser det bara dumt ut.

/Kristina

• Pindus
    trollsanna skrev 2008-10-22 10:26:21 följande:
    PindusClinique har fina hudvårdsprodukter men jag har tyvär rinte testat någon nattkräm. (behöver ingen) men skulle nog gå till Kicks och få lite hjälp. Har lagt upp dagens sminkning på bloggen trollsannasmakeup.blogspot.com/
    håller faktiskt på att prova clinique nu efter ett impulsköp på taxfreen :) o känner att den gula (vad heter den nu igen,....) inte riktigt håller för natten... O det va gift time på åhlens :)
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!