• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • TigerLinn

jobbigt.. jag är inte medicinkt kunnig... men har du rätt rengöring för din hud om du får återkommande "finnar" av denn sort?

Fridapida skrev 2008-10-23 11:16:54 följande:
    Jag använder i.d. och är verkligen supernöjd! Har gjort i typ 2 år nu. Dyrt i inköp men blir otroligt billigt i längden. En burk per år. Rengöring är Dermalogica, samma där - kanonnöjd! Jag har alltid haft mer eller mindre problemhy. Hög talgproduktion i samband med trånga porutgångar ger igentäppta porer. Men förra året så fick jag hemska finnar som gjorde ONT. Så då var det medicin som gällde. Nu känner jag att det är samma typ av finnar. De gör ont på ett helt annat sätt o ser annorlunda ut. Dessutom får jag dem uteslutande på käklinjen o kindbenen. Tidigare har jag haft på halsen, men (peppar peppar) inte den här gången. Det här får mig på uruselt humör.
  • Fridapida

Özlem skrev 2008-10-23 11:07:53 följande:

hej alladet var länge sedan jag skrev ngt här men jag har följt er o kollat på era sminkningar Har ngn av er som använder Dermalogicas produkter kört face mapping?Låter lite sådär o ha en produkt för varje område.
    Alltså... man har ju inte direkt en för varje område utan det är som vanligt. Ögonkrämen är bara till ögonen. Sedan har man ju olika problem i ansiktet. Jag har hög talgproduktion på vissa områden o då behöver bara de områdena behandlas med t.ex. en lermask. Sedan är det exfoliering - den ska inte vara på känsliga områden. Jag tyckte det såg märkligt ut först, men sedan förstod jag att det var inte så märkligt som det verkade i början. Det är som vanligt.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 11:22:11 följande:
    jobbigt.. jag är inte medicinkt kunnig... men har du rätt rengöring för din hud om du får återkommande "finnar" av denn sort?
    Det här är inte från ytan. Dermalogica är det bästa som jag provat. Problemet är hur min hud ser ut samt min talgproduktion. Sedan är jag en stressad person, stressmage. Det ger ofta hudproblem.
  • TigerLinn

okej... de var bara en tanke..

Fridapida skrev 2008-10-23 11:26:26 följande:
    Det här är inte från ytan. Dermalogica är det bästa som jag provat. Problemet är hur min hud ser ut samt min talgproduktion. Sedan är jag en stressad person, stressmage. Det ger ofta hudproblem.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 11:27:01 följande:
    okej... de var bara en tanke..
    Jag förstog det. Jag tog absolut inte illa upp. Ofta är rengöring/sminket boven. Jag måste tyvärr äta medicin för det här är mer än oren hud.
  • TigerLinn

okej.. bra det var inte illa menat... förrsten visst har du en smink blogg?
    jag funderar på att skaffa en men vet inte vart vilken sida som är bäst å så vad säger du?

Fridapida skrev 2008-10-23 11:29:12 följande:
    Jag förstog det. Jag tog absolut inte illa upp. Ofta är rengöring/sminket boven. Jag måste tyvärr äta medicin för det här är mer än oren hud.
  • Lejån

Fridapida;
    hittade du något från de jag tipsade om?
    Blev ju sugen att buda lite själv när jag gick in för att kolla vad de hette! *haha*

Linny;
    Jag tror att det kanske kan bero på objektivet? Kan du kolla vid tillfälle vad du använder för något?

Fluffguf;
    jag fick minsann paket av dig igår ju. Danke! *hihi*

• Linny
    Lejån skrev 2008-10-23 12:55:27 följande:
    Fridapida; hittade du något från de jag tipsade om? Blev ju sugen att buda lite själv när jag gick in för att kolla vad de hette! *haha* Linny; Jag tror att det kanske kan bero på objektivet? Kan du kolla vid tillfälle vad du använder för något? Fluffguf; jag fick minsann paket av dig igår ju. Danke! *hihi*
    Var väl det som följde med eller nåt tror jag
  • Lejån
    Linny skrev 2008-10-23 12:59:41 följande:
    Var väl det som följde med eller nåt tror jag
    *haha* säger ju inte mig nåt visserligen.
  • Fridapida
    TigerLinn skrev 2008-10-23 11:41:12 följande:
    okej.. bra det var inte illa menat... förrsten visst har du en smink blogg?jag funderar på att skaffa en men vet inte vart vilken sida som är bäst å så vad säger du?
    Jag har en sminkblogg men jag vet inte alls om den sidan är bra... lätt att använda är den iofs men jag har inget att jämföra med. blogg.se
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!