• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Fridapida

Trollsanna
    Jag gillade den sista bäst. Fint att vara ödla. Men alla tre var fina.

Linny
    Söt mage! Och jag såg sminkningen. Stiligt.

• trollsanna
    Fridapida skrev 2008-11-09 16:06:18 följande:
    Jo, just det!Jag har provat mer från min fina box!www.svalmarkskan.blogg.setyvärr krånglar sidan, man får försöka flera gånger.
    Jättefint med eylinern till dom där skuggorna. Vill också ha den där boxen. Verkar vara jättefina skuggor.
  • Phantera
    trollsanna skrev 2008-11-09 11:52:04 följande:
    Phanter och LinnyTack!Nu måste jag överaska lite. Har använt en kanllig grön skugga idag. Kommer förmodlingen aldirg ha den igen. Trivs verkligen inte alls i den men nu får jag se ut såhär idag. Använde PL:s Venom. Väldigt väldigt grön. Känner mig som en från filmen V om någon kommer ihåg den serien. Bild finns i bloggen.trollsannasmakeup.blogspot.com/
    Men åh! JAg tyckte det var jättefint! Det var en härlig grön färg och jag tyckte du passade jättebra i den, verkligen!
  • Phantera

I'm back!
    Har hållt på och formaterat om min dator! Tänkte gjort det igår, men det tog tid att föra över allt som jag ville ha kvar från C till D.
    Så jag fick göra själva formateringen idag...och nu börjar jag komma någon vart! MSN installerat och e-mailen osv.

Lite OT. Men man känner sig så himla handikappad utan dator och framförallt internet!
    Datorn höll på att lägga av för mig också! Blev skitnervös. Men den var nog bara för varm efter att ha stått på hela natten och defraggat och diskrensat lite.
    Hehe

• Shoppingtokig

Det har ju öppnat ett nytt Åhléns i Göteborg och jag var där och kikade idag och såg att de hade märket Smashbox, någon som har någon erfarenhet från det sminkmärket?

• MammatillO

Hoppar in i tråden jag med;)

Vad andvänder ni för rengöring ? Tycker Diors är kanon bra men kostar ju en hel del också!, Några andra rengörings tvålar som ni kan rekomendera ?

• Mie74

På morgonen när jag ska lämna barnen på dagis eller skola hinner jag inte sminka mej mer än typ grundmakeup kan man fortsätta sen när man kommer hem typ efter en timme eller nåt sånt elle rmåste man börja om från början har hört både och nämligen.

• Fluffguf
    V hjärtar J skrev 2008-11-09 22:15:01 följande:
    Hoppar in i tråden jag med;) Vad andvänder ni för rengöring ? Tycker Diors är kanon bra men kostar ju en hel del också!, Några andra rengörings tvålar som ni kan rekomendera ?
    Jag använder cliniques tresteg, inte direkt billigt det heller, men väldigt bra
    Finns att köpa billigare på strawberrynet, eller tradera om man har lite tur.
  • MammatillO
    Fluffguf skrev 2008-11-09 22:16:15 följande:
    Jag använder cliniques tresteg, inte direkt billigt det heller, men väldigt bra Finns att köpa billigare på strawberrynet, eller tradera om man har lite tur.
    Tål inte Cliniques tresteg :/ fick prov på den och jag fick massor med finnar och klåda av det :/ har lätt för att få finnar och fet hy :/
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!