LindaLampa skrev 2008-10-24 19:41:10 följande:
Ok, då måste jag ju fråga vilken foundation du använder? Jag använder ID mineraldoundation nu som jag är nöjd med, men finns det något bättre så är jag "all ears"!Och, primer är ngt jag aldrig provat, syftet med det är att få sminket att sitta eller hur? Använder man den över hela ansiktet? Och vilken sort är bra, har du några tips?Tack och bock igen från den frågvisa
Många är ju supernöjda med i.d. så om du trivs med den är det nog bara att köra på. Jag kör Everyday Minerals och tycker att det funkar kanon för min hy men i.d. har nog bättre rykte (jag har dock en tendens att reagera på saker så jag törs inte prova i.d. då jag är säker på att jag skulle vara en av dem som reagerar på bismuth oxychloride). Primer är till för att jämna ut underlaget, ge lyster och få makeupen att sitta bättre. Jag använder inte primer i hela ansiktet utan gör som Linny, sveper lite finishing powder över ansiktet innan jag applicerar foundation. Däremot använder jag en speciell primer för ögonen, Lumene eye makeup base.