• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Linny
    Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 17:04:31 följande:
    är inte typ turkost lr ngt mer färgglatt inne nu då?använder endast svarta kläder o har svart hår så det vore skoj o bryta allt det mörka med ngt vid ögonen. Har haft illrött läppstift, kanon snyggt men det syns ju så väl o kanske inte passar på jobbet ngn som vet ngn bra "underkräm" o ha på ögonocken så sminket inte kladdar av sig, har sånt hänger över ögonlocken.
    Jag älskar guld och turkost ihop (har bilder i mitt galleri på det)
    Jag använder eyeprimer på locket. Sedan tunnt tunnt lager med krämskugga (neutral färg som bas) och därefter lägger jag på de skuggor jag vill ha.
  • Karisma

Aha jag hittade fel, kanske kan fråga runt i Umeå om ngn säljer den. Har åxå förstått att en primer är bra att ha, är inget jag vetat tidigare, men ska nu inhandlas.

Tack så mkt för din hjälp, har skrivit av från dina makeup bilder vilka färger du har. Får man kopiera dina bilder på makeuper? Tänkte så man har ngt att titta på då man ska försöka sig på det själv.

/K

• Phantera

Kan man köpa MUS-smink på nätet?

Vad har MAC för adress nu igen...glömde lägga till den i favoriter!

• Pokergirl

Karisma: Laura Mercier finns tyvärr inte i Umeå.

Fridapida: Ska kolla, jag tror jag har en bra säljare på ebay sparad.

• Linny
    Karisma skrev 2008-10-20 19:18:18 följande:
    Aha jag hittade fel, kanske kan fråga runt i Umeå om ngn säljer den. Har åxå förstått att en primer är bra att ha, är inget jag vetat tidigare, men ska nu inhandlas.Tack så mkt för din hjälp, har skrivit av från dina makeup bilder vilka färger du har. Får man kopiera dina bilder på makeuper? Tänkte så man har ngt att titta på då man ska försöka sig på det själv. /K
    du behöver kanske inte spara ner dem. Gå in och kolla bara om du behöver.
    Jag har primer men använder aldrig. Använder istället mitt finishing dust både före och efter. Det funkar som primer också..
  • Linny
    Phantera skrev 2008-10-20 19:41:37 följande:
    Kan man köpa MUS-smink på nätet?Vad har MAC för adress nu igen...glömde lägga till den i favoriter!
    Där man kan köpa samples menar du? Det är ju inte någon macsida som så..

www.thebodyneeds.com
  • LMK

Nu ligger fredagens mejk i galleriet. En brunsotad med 2 nya pigment från MakeupCosmetic.
    Dagens vart ju en katastrof, så den är inte fotad

Har även snabbprovat nya mascaran från Dior. Första intrycket var: Va? Är den parfymerad?? Den luktar ROS!! Varför? Det hade jag ingen aning om & har inte heller märkt när jag fått prova den i butik. Tur att jag inte är känslig.
    Trots den gigantiska borsten är den iallafall lätt att applicera & resultatet blir långa separerade fransar.

• Linny
    LMK skrev 2008-10-20 20:11:00 följande:
    Nu ligger fredagens mejk i galleriet. En brunsotad med 2 nya pigment från MakeupCosmetic. Dagens vart ju en katastrof, så den är inte fotad Har även snabbprovat nya mascaran från Dior. Första intrycket var: Va? Är den parfymerad?? Den luktar ROS!! Varför? Det hade jag ingen aning om & har inte heller märkt när jag fått prova den i butik. Tur att jag inte är känslig. Trots den gigantiska borsten är den iallafall lätt att applicera & resultatet blir långa separerade fransar.
    Fint och skirt
  • Prinsessan Leia
    Fridapida skrev 2008-10-20 17:37:43 följande:
    Prinsessan Leia skrev 2008-10-20 17:14:32 följande:Okej, då är det en primer du behöver.Jag har inte provat själv men Lumenes har ett bra rykte. Lumene finns på Kick's. Även andra säljer den, vet inte hur det är med Lindex. Du kanske kan kolla runt lite. Det bästa är att kolla runt lite, vad har ni för märken där du bor? Jag skulle säga att det är fortfarande inne med de metalliska färgerna. Man ser det en hel del. Sotat är ff hett. Sota gärna med en svart först och lägg på en annan för enbart effekt. Eyeliner är kvar, skulle tro att den stannar ett tag. Det viktiga tycker jag för att en mejk ska se trendig ut är att den är snygt gjord. Inga fula kajalstreck som inte jobbats ihop. Foundationen ska vara slät utan att se ut som ett lager fejkhud. Basen ska vara relativt naturlig med fräsch rouge. En mejk bör se genomarbetat ut.
    kicks har vi grann byn 2 mil bort, får kika in där i morgon. ska iväg på mässa med jobbet o behöver då har snygg make up hela dagen..
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!