• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • trollsanna

TigerLinn och Fluffguf
    Stort grattis i efterskott! Hipp hipp hurra!

Har måndagens gröna sminkning upplagd på bloggen nu.
    Försöker verkligen lära mig att tycka om gröna skuggor på mig men det är så svårt. hugaligen. Gjorde även ett litet utlåtande av vad jag tycker om några skuggor också. Tänkte testa lite märken och skriva om dom på bloggen.

• trolltyg
    Fluffguf skrev 2008-10-20 22:54:20 följande:
    Sminket är fotat och upplagt i bloggen, bild på halsbandet kommer Jensens böfhus, det är ett rätt nytt ställe som har funnits i malmö länge, de har en massa gott kött och sjukt goda efterrätter Jag visste inte att du hade bott här?
    Fin sminkning och kul att se en ansiktsbild, lite mer helhetsintryck och jag gillar att se hur huden och rouget ser ut också. Grattis i efterskott Fint halsband med.
  • trolltyg
    TigerLinn skrev 2008-10-21 00:24:11 följande:
    hej nu e jag tillbaka.. hoppas ni inte saknat mig..varit i sthlm i helgen och firat min födelse dag..
    Grattis till dig med i efterskott
  • trolltyg
    trollsanna skrev 2008-10-21 00:32:00 följande:
    TigerLinn och FluffgufStort grattis i efterskott! Hipp hipp hurra!Har måndagens gröna sminkning upplagd på bloggen nu. Försöker verkligen lära mig att tycka om gröna skuggor på mig men det är så svårt. hugaligen. Gjorde även ett litet utlåtande av vad jag tycker om några skuggor också. Tänkte testa lite märken och skriva om dom på bloggen.
    Tycker du passar finfint i grönt. Kul med rescensioner, gillar sånt som den smink junkie jag är.
  • Phantera
    Linny skrev 2008-10-20 20:09:12 följande:
    Där man kan köpa samples menar du? Det är ju inte någon macsida som så..www.thebodyneeds.com
    Precis! Tack!
  • Prinsessan Leia

tips på en kanon mascara sökes, ska gärna förlänga o fylla ut. svart.

• LMK

Fridapida skrev 2008-10-20 22:47:24 följande:

Japp... typ all smink är parfymerad. Men jag tycker nog Dior, Chanel o lancome utmärker sig. Mineralsmink (de seriösa) är ine parfymerat. Tror inte FACE o TBS parfymerar. Men annars är det mkt vanligt.
    Ja där ser man... Är ju nybörjare på dessa märken Krämer kan jag förstå men en mascara el. ögonskugga?? Märkligt. Tur att jag använder mineralsmink, skulle ju känna mig som en doftgran annars!
  • LMK

hej nu e jag tillbaka.. hoppas ni inte saknat mig..varit i sthlm i helgen och firat min födelse dag..
    Åh, en till- GRATTIS i efterskott!!
  • Linny
    trollsanna skrev 2008-10-21 00:32:00 följande:
    TigerLinn och FluffgufStort grattis i efterskott! Hipp hipp hurra!Har måndagens gröna sminkning upplagd på bloggen nu. Försöker verkligen lära mig att tycka om gröna skuggor på mig men det är så svårt. hugaligen. Gjorde även ett litet utlåtande av vad jag tycker om några skuggor också. Tänkte testa lite märken och skriva om dom på bloggen.
    Du passar fint i grönt!
  • Linny
    Grattis i efterskott!
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!