• Anonym

min man är transvestit

oj oj oj.. långt gången?

• Anonym

Jag har ingen personlig erfarenhet av en situation som denna, men for ett par ar sedan sag jag en mycket bra BBC dokumentar om amnet. Det fick mig helt att andra mina asikter angaende transvestiter. Inte for att jag hade nagra egentliga "asikter" eller for att jag ens agnat amnet speciellt mycket tanke, men jag forutsatte att det handlade om sexualitet. I motsats till mina antagande sa visade dokumentaren "vanliga" familjeman som var 100% hetero och hade fungerande aktenskap/relationer med kvinnor.

Sjalvklart blir det en ganska hard stot mot ett aktenskap eller relation om nagot sadant har kommer fram... Vet inte sjalv hur jag skulle reagera. Men efter att ha sett ovannamnda dokumentar ar jag overtygad om att man vissat kan fa relationen att funka och att det faktiskt inte behova forandra sa mycket som man kanske forst tror! Kom ihag att detta sakerligen inte har nagot att gora med hur han kanner for dig - det ar ju inte detsamma som att han ar homosexuell och helt pltosligt inte tander pa kvinnor! Jag hoppas att ni hittar ett satt att fa saker och ting att funka (och leta reda pa den dar dokumentaren!!)

• Anonym

Ett tips: www.saralund.se Hörde en föreläsning med hon/han och om hur hans familj tacklade den problematiken. Det var kanon och varje person som lyssnade fick en känga, genom att det synliggjordes förmdomar vi faktiskt har på löpande band.

Svar på tråden min man är transvestit