Inlägg från: Muslimah |Visa alla inlägg
  • Muslimah

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Hej!

Jag och min man har aldrig ont om pengar, men vi köper billig mat ändå! Inte för att vi måste, men jag anser inte att man behöver köpa en tomatpuré som är 10 kronor dyrare (och dessutom i mindre förpackning) bara för att det är av ett "finare" märke. Jag kollar nästan alltid jämförspriset om jag ska köpa någon matvara. Visst hade jag kunnat köpa en dyrare tomatpuré (exempelvis) men jag anser att det är så himla onödigt att göra det om man T OM får mer till mindre pris! Bara för att det inte är av det "välkända och fina" märket

Handlar ofta på Willys, tycker att de har jättebra urval av det mesta (både utländska matvaror och svenska). Sedan köper jag _alltid_ mina kryddor (och liknande) på helt utländska livsmedelsaffärer eftersom kryddorna allt som oftast är av bättre kvalité, billigare och i MYCKET större förpackningar!

• Muslimah

Något som jag vet min mamma alltid brukar göra är hemmagjord, vegetarisk ärtsoppa! Man köper en förpackning ärtor (i den blå förpackningen, tror det är från märket "Druvan" eller nåt?) och följer anvisningarna på baksidan. Har aldrig gjort detta själv men det är otroligt gott! Jag som annars inte gillar ärtsoppa

Tror det kostar ungefär 20 kronor för en skitstor gryta med ärtsoppa som räcker till många, många måltider. Även frystan sådana

• Muslimah
    IsadorasMamma skrev 2008-10-08 23:20:29 följande:
    Liiite Ot i denna tråden va?
    Äh, vadå? jag tipsade ju om kryddor och HUR man kan handla billig mat för övrigt
Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!