Hur firar ni julafton?
Jag älskar men hatar julen kan man nog sammanfatta julen för min del. Sen jag blev ihop med min nuv. sambo så firas julen ALLTID hemma hos hans föräldrar, det är lag på det. Gud nåde den som bryter den jävla traditionen, och fy fan säger jag om det!
Jag var 11 år när mina föräldrar slilde sig, som barn då så försökte jag dela på mig för att vara mina föräldrar till lags. Var jag hos pappa fick jag ruttet samvete för mammas skull och var jag hos mamma så blev det vice versa för pappas skull.
Idag är ju jag vuxen, jag har en egen son, 8 år. Han är inte min sambos biologiska. Min sambos biologiska har 2 egna barn som börjar bli vuxna, 17 och 19 år. Till saken hör att vi kommer få vårt första fosterbarn om ca 1 månad. Jag känner att jag vill få fira min jävla jul hemma, lägga krutet på våra egna barn. För firar vi jul med min sambos släkt innebär det att vi måste köpa julklappar till 4 ungar till, min sambos syskonbarn. Det innebär att det blir mindre pengar till julklappar för våra egna barn.
En annan sak som också känns för djävligt är att förra julen när vi då firade med hans familj fick min son en symbolisk julklapp av min sambos föräldrar. Sedan satt jag och min son och tittade på när resterande 6 ungar fick utdelat alla sina julklappar. Min son undrade naturligtvis varför vissa barn har rätt att få fler julklappar än andra barn. det undrar jag med! jag är så djävla förbannad på ordet jul, det står mig upp i halsen. Faktum är att jag och min sambo är för närvarande djävligt osams sen inatt och ämnet var just jul.
Min sambos nästan vuxna barn hade knorrat till han om just julen att dem var oroliga för att vi inte skulle fira julen hemma hos hans föräldrar. Så jag har liksom varenda djävla människa emot mig! Ett annat praktiskt problem är hur vi nu ska kunna ta oss dit, till hans föräldrar tar det ca 1,5 timma att åka. det var redan trångt för oss i baksätet sen förut, för där fick jag sitta, min son i sin bilstol + min sambos 17 åriga dotter. Fram sitter min sambo som kör + hans son i "mitt säte". Både min sambo o hans son är långa, dem är 190 vardera. I år kommer vi dessutom vara ett barn till, vårt fosterbarn som kommer vara 3,5 år i jul som sitter i en bilstol som tar större plats än vad min sons bilstol gör. Alltså så skulle bilen vara full av bara mig och sambon i fram och min son och fosterpojken i baksätet.
Förstår nu min ångest över julen?