Svar på #40
Tack för din medkänsla, den värmer vill jag lova!
Min sambo och jag har inte pratat med varandra sen vi blev osams för många timmar sen och snart är det kväll och läggdags med arbete daagen efter som gäller så jag känner mig rätt så låg. Jag tänker denna gång dessutom inte ge mig, vilket jag ALLTID har fått göra för att få frid i huset.
Jag har gett min sambo det budet som du föreslår, men han känner tydligen så mycket krav på sig från sina föräldrar + sina barn att det måste åkas dit. Redan förra julen blev vi ju osams och då fick jag ge med mig. Det gick så långt den gången att vi tom bröt upp och hela hans släkt fick veta det....
Han har dessutom 0 förståelse för att jag inte följer med, han kan inte acceptera det. Men, jag tänker försöka stå på mig i år. Sen får väl han och hans barn åka iväg själva då och jag sitta här ensam med min son och vårt fosterbarn. Det känns också taskigt, mot mina barn, men vad ska jag göra? Liksom, hur jag än gör så blir det taskigt mot min son och vårt fosterbarn!
Suck, tror istället jag åker till min väninna och hennes barn. Hon är singel med sina barn, förvisso firar hon jul hemma hos sin mamma tillsammans med sina syskon och deras respektive, men hon är innerligt less på att ljämt åka iväg under jularna.
men det kommer knastra här hemma och det känns ju verkligen inte som en bra inledning inför att ta emot ett litet fosterbarn!