• Åzzy

    Behöver hjälp med en present till min bror..

    Hej alla änglaföräldrar! Jag skulle behöva lite tips & råd!

    Min bror & hans flickvän förlorade sitt barn förra veckan, Jag skulle vilja ge dom någon minnes sak, men vet ej vad. Fick ni något av anhöriga som betydde mycket för er? Tipsa gärna!! Kram

  • Svar på tråden Behöver hjälp med en present till min bror..
  • MinEmPsi

    Hej!

    Beklagar så mycket för din bror och hans flickvänd stora förlust!

    Något som uppskattades ifrån min sida:

    *Någon dikt!

    *Blommor uppskattades!

    *Ett halsband på en ängel eller namnet på barnet!

    *Något ljus som föräldrarna kan tända! (tyckte mycket om änglaspelaren på lagerhouse som man tänder ljus så roterar den så vackert,speciellt i mörkret då den lyser så fint!)

    *böcker om förlora barn

  • Farfalla

    Beklagar sorgen........
    Hur gammalt var barnet?
    Och vad har du tänkt att det ska kosta?

    På barn-iva gjorde dom ett handavtryck i gips..
    Men sen så beställde vi ifrån lifestone.com ett kristallhjärta med hand och fotavtryck samt en bronsplakett med den andra handen och foten.. Jag beställde även ett silver hjärta med hans handavtryck samt namn..
    Kostade endel men var helt klart värt pengarna! Så fina minnessaker!

    Annars om du vill ha något mindre så kan du köpa änglar, det finns väldigt fina "barnänglar", men tyvärr är det inte alltid så lätt att få tag på...

  • Ann Lee

    Vi fick en fin speldosa av min bror och hans fru. Eller egentligen var det vår dotters doppresent. Den spelar Blinka lilla stjärna, tror att den är inhandlad på Guldfynd. Den är en viktig sak i vårt hem och melodin är viktig för vi tänker att vår dotter är en liten stjärna som ser oss där uppifrån.

  • Ann Lee

    Förlåt... glömde att beklaga förlusten! Många kramar till dig och din bror med familj!

  • Åzzy

    Tack tjejer för alla tipsen! Deras lilla pojke dog i magen i vecka 42+2, Känns så himla hemskt, Det är så svårt att veta vad man ska säga, för inget kan göra allting bra igen..Kram till er!

  • jomma

    du har rätt! det är inte lätt att veta vad man ska säga. men inga ord kan ta bort det fruktansvärda. dvs det är inte så viktigt vad man säger. ffa viktigt att föräldrarna förstår att du finns i deras sorg. att du delar den. att ge en present, ringa, laga en middag... Jag tror att allt du komer på att göra kommer bli rätt. Om du visar denna tråd för dem blir de nog oerhört rörda!

    Beklagar den stora förlusten. (även för din del, att du inte fick träffa din lilla släkting)

    Jag önskar för min egen del att människor skulle våga vara närvarande helt utan krav på att "göra något".


    Åzzy skrev 2008-09-18 16:07:43 följande:
    Tack tjejer för alla tipsen! Deras lilla pojke dog i magen i vecka 42+2, Känns så himla hemskt, Det är så svårt att veta vad man ska säga, för inget kan göra allting bra igen..Kram till er!
  • marre67
    Åzzy skrev 2008-09-18 16:07:43 följande:
    Tack tjejer för alla tipsen! Deras lilla pojke dog i magen i vecka 42+2, Känns så himla hemskt, Det är så svårt att veta vad man ska säga, för inget kan göra allting bra igen..Kram till er!
    Beklagar verkligen sorgen. Vad hände egentligen? Hon gick över tiden precis lika länge som jag och min lilla pojke var helt uttorkad och hade börjat gå ner i vikt. Tack och lov kom förlossningen igång efter 16 dar över tiden.Läkarna tänkte vänta ännu längre. Blir förfärad när jag hör sånt här, att ett barn dött och redan är fullgånget. Förlåt frågan men jag tänker mkt på detta.
  • Åzzy

    Hej! Dom vet inte ännu varför han dog,dom väntar på obduktions svaren. Jag tycker det är fruktansvärt att dom inte sätter igång förlossningen & jag fattar inte heller varför man får gå olika långt över tiden beroende på vart i landet man bor! Han var en stor pojke 4500g & 56 lång, & det visste läkarna! Jag var & tittade på honom han var så fin lilla skrutten!

  • Tina med ängeln Christoffer

    Beklagar sorgen!
    Det som har betytt mest för mig är 3 saker. En liten söt nalle och sedan böckerna "Ett litet barn dör - ett ögonblicks skillnad" och "Sommarlandet"

  • MinEmPsi

    Ett som jag kom på igår!

    Du kan ju göra en minneslåda!

    Ta en kartong och sen "pimpa den".
    Med olika budskap,rep,klisermärken,glitter..massa saker!
    Sen kan föräldrarna lägga in lite minnessaker ifrån deras älskade!

    (reomenderar stort som Tina med ängel christoffer skriver,med dessa böcker! Minns själv i början hur jag ville sluka mig allt inom förlora barn och de är vädligt bra!)

  • Åzzy

    Tack så himla mycket tjejer för hjälpen, Vi kommer att ge dom kristallhjärtat med fotavtrycket & köpa böckerna som ni tipsade om!

    Usch mår så himla dåligt för deras skull, är lite rädd hur dom ska reagera när dom träffar min lilla son, han är 3 månader.

    Tänkte avvakta att ta med honom när vi ses,dom får bestämma själva när dom är redo för det, Hur reagerade ni på att träffa små bebisar tiden efteråt?

    Beklagar sorgen för era små änglar också

  • jomma

    jag tyckte om att gosa med småbebisar direkt, men vi har en son sedan förut. gravida magar blir jag däremot arg på.

    jag tror att det är oerhört inviduellt hur man reagerar på småbebisar, men var inte rädd för att fråga!

    det kan ju vara som för mig en tröst att få träffa vänners bebisar!

    Lycka till. du verkar vara en mycket varm person med stort hjärta!

Svar på tråden Behöver hjälp med en present till min bror..