• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • ana1979

AuroraBorealis: Är 2 dagar efter dig i graviditeten och har inte känt nått än. Hoppas man får nått livstecken snart. Tyckte jag kände en liten knuff inne i magen häromkvällen, men tror också att det var inbillning.

• jummie

*dansar lätt förbi en sväng* ska på husvisning snart..lalalalalalaaaaa...hoppas att allt går som det ska o jag blir en stolt husägare inom kort!!

• icaS

Första semesterdagen och huvudet håller på att explodera, trodde att det skulle bli bättre med lite ledigt.............. jaja slut gnällt för denna gång...

Fika vore kul längtar efter kladdkakan på Mekka för mig spelar datum ingen större roll.

Har varit nere i källaren och hämtat lite mammakläder, men dom vanligt vill man ha något nytt också så jag får väll ge mig av till Ersboda någon dag.

Mjölk: Kul med bröllopet, åker ni på bröllopsresa direkt efter eller ?!

• AuroraBorealis

Polan & Pyret hade också rea. Hittade en tröja på rea där i alla fall.

Oj vad spännande med husvisning. *Nyfiken* vad är det för hus ni skall titta på? Var? Vi är själv nämligen i husletartagen men har tagit lite paus under semestern och inte kommit igång igen...

• sofia76

FiaÅkotten: Körde förbi Tväråbäck i fredags men vi körde på E12 så vi såg inte så mycket av själva byn, spanade dock för att se om jag kunde se ert hus men lyckades ej få syn på det.

AuroraBorealis: Klart jag ska med om allt ser OK ut den 16/8, annars är det liksom ingen idé.

Vill också ut och shoppa, vågar inte ännu med rädslan att bli på kommen. Har ju dock ett par mamma byxor sen förr som jag provade häromdagen som jag kan ha.

Mjölk: Nu börjar det närma sig!!! åhhh vad spännande!! Själv så firade vi (firade var väl och ta i för vi jobbade med huset hela dagen så romantiska var vi) sockerbröllop (6-år) i söndags. Jag vill ge dig ett råd: ta till vara dagen D för den går så fort så fort, se till och bara njuta precis hela dagen!

Åhh, det bubblade till i magen, precis som det jäser i tarmen när man är gasig, kanske det är den lill* som buffar (hoppas hoppas)

Känner mig lite babblig men det är ju därför ni finns, är helt beroende av FL nu efter en hel sommar nästan helt ensam på jobbet

• FiaÅkotten

hmm Hej!

Den 20e har vi hunnit åka tillbaka till tokholm så det blir lite svårt för mig. Vi kommer nog åka hem 28 eller senast absolut senast 29e...
    Hoppas verkligen någon har tid och lust nånstans mellan 24-27e!

Var och shoppade lite bebis kläder idag på rean blidde riktigt bra och så var vi på ikea och mätte och räknade på köket för femtielftegången =) fyndade en bokhylla för 95 spänn! och ljus som luktar underbart och en fleece filt som jag ska klippa sönder och sy någon roligare av =)

Vilken vecka gör de UL i umeå?
    Har ingen koll alls på vilken vecka ni är i så att ni pratar om att ni fortfarande kan ha era vanliga kläder är för mig mkt främmande... kunde ha mina vanliga (de största och bäst lämpade i formen) fram till v15 typ... sen blev det så obekvämt.

Jag kände lillan första gången i v14 ungefär som om nån petade med fingret på en en gång ganska snabbt typ... nu känns hon ofta =) och ibland kan jag inte låta bli att störa henne och peta till lite bara för att kolla om hon är kvar typ...

Synd att ni både mjölk och lisabettan inte är hemma när jag är där uppe men å andra sidan har ni ju faktiskt roligare saker för er =)

• FiaÅkotten

åh och grattis jummie till huset =) *tar ut segern i förskott**

• FiaÅkotten

sofia76 hehe nej vårt syns inte alls från e12 an men väl från järnvägen (största felet).

• Äntligen bebis

Har någon av er lyckats lyssna på bebisens hjärtljud själva med typ huushållsrulle eller liknande? Min man försöker lyssna varje kväll men han hör bara tarmarna... Bm. hittade hjärtljuden direkt i v. 11 men det var ju i och för sig med doppler.

• sofia76

Min man testade igår man han hörde inget speciellt, så än så länge inget.

FiaÅkotten: jag är i V15, fast går in i v16 imorgon! och visst börjar det strama lite här och där men jag har ju haft rätt plufsiga kläder sen förut så för mig går det nog någon vecka till, annars för jag ta på mig mina mammabyxor. Längtar så tills jag får handla...
    I Umeå gör man UL när man gått 18 - 20 hela veckor som jag förstått det.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?