Hemma länge?
Ska försöka svara TS...
Vi har valt att ha hemma barnen länge (och vi är inga höginkomsttagare
). Vi har turats om jag och min man och för tillfället är jag hemma!
-Vi har inte tagit ut några dagar alls första året eftersom man måste ta ut 5 dgr då barnet fyller 1). Detta gör att man får leva riktigt snålt i ett år men det får man igen då man känner sig jätterik sen
.
-Se till att ha så lite fasta utgifter som möjligt(ngt som man kan påverka mer än man tror!
-Ta reda på alla gratisnöjen som finns (om du bor i en större stad är det lätt att hitta)
-Önskar mig alltid kläder i present o julklapp -leksaker får dom ändå på ngt sätt. Då jag köper kläder köper jag ofta för stort så att det kan användas länge.
-etc etc... kommer inte på mer!
Låter som om vi levt som kyrkråttor men jag har aldrig upplevt det så... Unnar oss saker också emellanåt
Jag tror man får fundera för sig själv vad man anser är viktigt för ens barn o vad man vill ge dem! För oss har slutsatsen blivit, att vi tror att det är bäst att våra två gossar får vara hemma längre än normen (~1 år).
Vi går på öppen förskola tre dgr/vecka. Mkt bra vardagspedagogik finns i hemmet (städa, laga mat, lära sig hjälpa till, upptäcka naturen, lära sig leka ensam, ha tråkigt och därmed stimulera fantasin!).
Vi träffar även vänner med barn.
Med risk för 1000000 påhopp eftersom jag skriver på familjeliv
.