Hemma länge?
Men, hur ska era barn fixa förskolan sen när de börjar? Verkar jättemysigt att vara hemma och säkert jättebra på massor av sätt. Men hur stimulerar ni, lär dem turtagning och att ta kontakt med andra barn?
Men, hur ska era barn fixa förskolan sen när de börjar? Verkar jättemysigt att vara hemma och säkert jättebra på massor av sätt. Men hur stimulerar ni, lär dem turtagning och att ta kontakt med andra barn?
Har läst era svar och håller till viss del med. Men jag tror att det, för många inte alla, föräldrar är svårt att inte lägga sig i när barnen leker på öppna förskolan. Jag tror också att många barn pratar slarvigare t.ex. eftersom de är vana att familjen förstår. Sen tror jag en utomstående bättre kan se vad barnen behöver träna på samt om det är något i beteendet som avviker då personalen på förskolan förhoppningsvis har någon form av utbildning. I mitt jobb som lärare uppfattar jag tyvärr att de här sakerna ibland brister hos barn som gått kort eller ingen tid på förskolan. Men, självklart, det finns mänger med fördelar också och man gör så som man själv tycker är bäst!