Inlägg från: UngMorsa |Visa alla inlägg
  • UngMorsa

Mina två änglar

Åh vad jag önskar att det fanns någonting man kunde säga eller göra.
    Någonting för att hjälpa dig, få det ogjort eller vad som helst.
    När man hör om såna här fruktansvärda saker så blir man alldeles kall, tom och förtvivlad.
    Jag har själv 2 barn, en son på 4,5 och 1 dotter på 1 år. Att förlora dom är min värsta farhåg, att aldrig mer få krama om dom är min värsta mardröm.
    Jag har alltid sagt att om det händer mina barn något så kommer jag inte att överleva. Du har förlorat båda din barn men lever ändå. Det visar vilken otroligt stark person du är! Att du har klarat dig genom allt, en mors värsta mardröm, är så otroligt imponerande.
    Om du bara visst hur mycke jag har tänkt på er, gråtigt när jag har läst och sätt bilderna på dina vackra barn!
    Jag vet att det jag skriver är mest babbel och eftersom jag aldrig har förlorat mina barn så vet jag inte hur det känns. Jag vill bara att du ska veta att jag har tänkt på dig så många gånger! Jag önskar dig all lycka i framtiden och att personen som gjorde dig och dina barn allt ont inte kommer undan. Personen är inte värd annat än att sitta bakom lås och bom i mörket för alltid.

Tänker på dig!
  • UngMorsa

Vill sända dig min tanke även idag!
    Vi tänker på dig, sörjer med dig och hoppas på en ljus framtid för dig.

Hoppas att du känner alla varma tankar som alla sänder dig.

Kram

• UngMorsa

Jag håller tummarna idag för dig och för att dina barn ska få rättvisa!

Många kramar

• UngMorsa
    idaja skrev 2008-10-08 14:44:16 följande:
    Detta hemska som har hänt har verkligen blivit stort.Här ser jag ett stort deltagande hos er mammor/änglamammor som läser Emmas inlägg. Jag själv är Emmas största lillasyster Ida. Tanken har funnits länge hos mig att starta ett forum här på familjeliv för att få ventilera och skriva av oss. Men ville lämna detta beslut till Emma eftersom jag inte visste om/när hon ville gå ut med det. Visserligen har det stått massor i tidningarna om det fruktansvärda som hänt, men ni förstår säkert mitt beslut ändå. Jag måste skriva och tacka er alla för allt stöd och alla uppmuntrande ord! Det är det vi har levt på och som delvis gjort att vi klarat oss igenom allt det senaste halvåret. Under tiden Emma låg på sjukhuset var media trycket ganska stort. Men mitt i allt så fanns allmänheten där som skickade blommor och kort, grannar som kom med mat och fika, kompisar som fanns vid ens sida och såg till att vi klev upp på morgonen, fick i oss mat och orkade med vardagen.Ni kanske inte tror att ett litet "Tänker på er" eller "Beklagar sorgen" betyder så mycket i allt det jobbiga och hemska för oss. Men jag tror att jag pratar för hela vår familj när jag säger att det är dem orden som värmer mest och som får oss att orka med livet. Saknaden efter mina små syskonbarn är enorm. De var världens gulligaste och bästa ungar! ALLT jag gör påminner om dem. Skulle göra vad som helst för att få tillbaka dem.... Jag har läst igenom många av era inlägg och måste säga att ni alla skiver många uppmuntrande ord. Många av er frågar hur Emma kan vara så stark, hur hon sörjer, hur hon orkar med livet.Emma är sådan som person är det bästa jag kan säga om detta.Jag och Emma har alltid stått varandra nära som systrar (även våran lillasyster!). Emma har alltid varit min förebild och jag har alltid sett upp till henne (och gör fortfarande!). När jag var liten sa jag alltid att jag skulle bli som hon. Stark, glad, positiv och världens snällaste! Jag är fortfarande förundrad över hur en människa kan bry sig så mycket om andra när den själv har mycket att tänka på och mår dåligt. Men Emma är sån!Alla sörjer på sitt sätt, även Emma.Vi i familjen finns där för henne när hon behöver det.Den bästa systern man kan ha! (Självklart är min andra syster också bäst!) :)
    Jag säger som många andra:
    vilken tur att Emma har en sådan fin syster som du.

Beklagar sorgen även till dig!
  • UngMorsa
    emmy840508 skrev 2008-10-09 18:02:52 följande:
    Ja, självklart vill jag berätta om oss. Mitt finaste minne av barnen... hmm, jag har så många, men ett som jag spontant kommer ihåg är en dag nästan precis en vecka innan händelsen när vi går ner till ån. Vi har med oss fika o gammalt bröd till ankorna. Lite av berättelsen finns på max minnessida under "blogg". Det var en sån lugn dag, vi hadde det extremt mysigt, max visade Saga skulpturer som finns bredvid ån. Saga var lite skeptisk, men Max visade att det inte var nåt farligt alls. Så de tillslut gick fram utan min inblandning, hand i hand o klappade skulpturen.El på julafton när Saga var livrädd för tomten, hon hadde intagit mosters knä och lämnade det inte. max blev bästa kompis med tomten och hämtade paketen åt saga....Saga pratade mycket, tillexempel när hon bajsat så sa hon "bläj" o pekade på blöjan.När jag satt på toaletten en dag så hadde jag fått mens, jag skulle precis sträcka mig efter en tampong när Saga kom inspringande. Hon såg vad som hänt i mina trosor och pekade, rynkade på näsan och sa "bläj" -nej sa jag, det är inte bajs.Hon sprang iväg och kom tillbaka några sekunder senare med en av sina blöjor!Ja, smart var hon iaf...
    Åh jag blir alldeles tårögd när jag läser det du har skrivit om barnen.
    Jisses vilka goa ungar dom måste ha varit!

Det verkar som om dom stod varandra otroligt nära och det känns fint att kunna tänka på att dom säkerligen går hand i hand än i dag och utforsta saker och ting tillsammans!

Många kramar
  • UngMorsa

Hej Emma.
    Jag ville bara "grattulera" till tyskans dom.
    Hoppas att ni känner att ni har fått någon typ av upprättelse nu.

Många kramar!

• UngMorsa

God Morgon Emma.
    Inatt drömde jag om er.
    Jag drömde att jag träffade dig i en lekpark.
    Våra barn lekte så bra tillsammans, dom skrattade och busade.
    Det var så härligt att se! Det var så himla verkligt och jag kunder verkligen höra hur roligt dom hade tillsammans

Jag önskar dig en underbar dag.
    Kram

• UngMorsa

Hej Emma.

Tittade på dig igår.
    Åh vad man blir alldeles varm i kroppen när du pratar om dina barn.
    Från att sitta och lyssna på dom andra till att se hur dina ögon förändras när du börjar prata om Max och Saga. Din kärlek strålar till och med ut genom tvn!

Hoppas att du mår bra och att ni får det underbart i London!

• UngMorsa
    emmy840508 skrev 2008-10-30 21:07:13 följande:
    Det e många som sagt att min blick förädras när jag talar om Max o Saga. Jag kan själv inte märka det. Men jag känner det. Jag bli alldeles varm när jag nämner dom. Jag blir glad i kroppen när jag tänker på dom och jag älskar dom (fortfarande) så obeskrivligt mycket. Tack för att du berättar att min kärlek till de två syns så tydligt.
    Usch, nu blir jag alldeles tårögd!Gråter
    Klart att du älskar dom, det kommer du alltid att göra. Din kärlek till dina vackra barn syns långa vägar. Till och med en bilnd kan nog "se" det
  • UngMorsa
    AngelicaF skrev 2008-10-30 21:15:37 följande:
    Håller med. Till och med en blind.. och en döv skulle höra hur fint hon pratar om barnen..
    Ja, helt klart!
    Det finns ingen som helst tvekan om vad hon känner och ur innerligt hon älskar sina barn!
  • UngMorsa

Hej Emma.

Jag vill bara skriva att jag tänker på dig och din familj!
    Jag hoppas verkligen att du och din sambo har fått en skön semester med härlig välförtjänt vila.

Kramar

• UngMorsa

Hej Emma.
    Jag ville bara säga att jag tänker på er även idag och att barnen finns i våra tänkar!

Kram

• UngMorsa
    emmy840508 skrev 2008-11-13 21:15:33 följande:
    Jag har också funderat på det. Om man kan ha öppna ögon fast man e medvetslös...Jag ska prata med en läkare om det. El det kanske e någon här inne som kan svara på det.Händelsen ägde rum någon gång mellan 19.05-19.18. 19.05 pratade jag med min syster på msn. 19.18 öppnade min sambo dörren.Ambulansen kom innom 10 minuter uppsaktingsvis (uppskattat av min sambo) efter att han ringt sos. Vi vet inte när ambulanserna åkte iväg. Men, när de kom till sjukhuset avled Max ganska snabbt. Saga klarade sig till röntgen och upp till operationssalen. Men jag har fått en dödstid på ca 22.00.Jag vet ej om den stämmer. Jag har bett att få ut journalerna från kvällen, men de vill inte släppa nåt förrän hovrättsförhandling är klar.Pressrealisen gick ut före mina anhöriga fick veta nåt. Så de fick höra på radio att barnen var borta.
    Åh, jag blir helt kall i hela kroppen när jag läser om själva mordet. Dom stackars små fina barnen. Hur kan man, hur kan man? Jag kan aldrig någonsin i min vildaste fantasi förstå hur F*N hon kunde göra det.
    Din små, underbara, vackra, älskade barn..
    Det gör mig så ont att läsa om hur det har gått till.

Många varma kramar till dig!
  • UngMorsa

Såg nu när jag kollade på barnens grav att Saga och min son delar födelsedag.
    Det ska jag tänka på när Kevin fyller år så kan vi fira Saga då också. Max också såklart, i efterskott.

Kram

• UngMorsa

Hej Emmy!

Ville bara sända dig mina varma tankar!
    Hoppas att allt är bra och att den där saatans tyskan får avtjäna ett långt och smärtsamt straff.

Läste i Aftonbladetidag och blev så förbannad. Hur kan hon flina åt dig, hur fasen har hon mage att göra så?

Många varma kramar och önskar dig en trevlig helg!

Svar på tråden Mina två änglar