Inlägg från: Umm Elias |Visa alla inlägg
  • Umm Elias

Mina två änglar

Jag tänker också på dig varje dag, du har genomgått den värsta mardrömmen man kan tänka sig och du är otroligt stark i mina ögon..

Du har mycket stöd i landet även om dte kanske är familjen som du behöver mest just nu...

Stora kramar till dig..

• Umm Elias
    Svar på #632
    Hej..

Jag tycker det är konstigt det här med tolkar...hur kan man egentligen lita på att tolken inte "hjälper" genom att varna för att säga olika saker etc..Vet att dt fungerar så med tolkar på vssa språk...kanske inte i såna här allvarliga situationer men den här tjejen verkar ha svårt att bestämma när hon förstår och inte förstår svenska...
  • Umm Elias

Ja...men även om han nu skulle öbersätta ordgrant kan det vara så att han liksom säger "nej säg inte så, det är inte bra" eller liknande och utelämnar saker hon egentligen sa... Jag vet att det hände när min svåger hade tolk, den sa till honom vad han ska säga och inte för att han skulle undvika problem (det var inget allvarligt men ändå)...

Jag hoppas verkligen hon får vad hon förtjänar...Jag antar dock att hon får det, de brukar inte tycka om barnamördare i fängelserna....Inte i något land..

emmy840508 skrev 2008-10-08 20:27:20 följande:
    Det där e vi två att fundera över. Jag har läst tyska i 4 år. Så jag hänger med något sånär när jag hör. Men jag e långt ifrån någon expert. Jag vet att han inte översättet ordagrant. Men jag har inte hört något radikalt fel. Men som sagt jag uppfattar inte allt.  Men du har rätt i att det verkar som att hon har svårt att bestämma sig när hon förstår o inte.
  • Umm Elias

Tårarna rinner just nu...jag läste din blogg på minnessidorna..du skriver så fint..Det är så orättvist, ingen ska behöva gå igenom det du gjort..Det är så förbannat orättvist..Jag har inget att skriva..Det är så orättvist, du har fått uppleva allas värsta mardröm...jag tänker på dig, av hela mitt hjärta tänker jag på dig.. Mitt hjärta värker av sorg och ilska...ingen ska behöva gå igenom detta...INGEN..

Svar på tråden Mina två änglar