Inlägg från: Vitulina |Visa alla inlägg
  • Vitulina

Mina två änglar

Tände ljus för dina underbara små på deras hemsidor igår. Tände även ett fysiskt hemma. Att något så hemskt kan hända i vår lilla idylliska stad är ofattbart.

Jag beundrar ditt mod och din styrka och önskar dig allt gott i världen.Du ska veta att din styrka smittar av sig. Att läsa dina ord, hur du klarar av att vara så modig gör att jag tänker att om du klarar det med allt du gått igenom, ja då klarar jag det min vardag kastar åt mig.

Du är en förebild.

många kramar till dig

• Vitulina

Försöker hela tiden läsa ikapp i tråden med har nog ett glapp på sådär 50 sidor fortfarande. Jag har inte själv förlorat barn och kan bara försöka föreställa mig hur det är. Men jag tror inte att jag kan komma ens i närheten. Men som alla andra berör detta mig på djupet. Både för att det berör barn och för att det ju skett i mina hemtrakter.

Jag känner en oerhörd beundran med dig Emma och alla andra änglamammor här inne. Den styrka ni besitter är en inspiration för oss som kämpar med problem som i jämförelse känns futtiga. En tanke på er får mig att kunna glädjas åt min son även när han varit vaken större delen av natten och bara vill bli buren (koloss på 11 kg...).

Mycket pladder. Det jag egentligen ville var att dela med mig av en så fin dikt jag läste i tidningen härom dagen.

Jag hoppas att alla får en UNDERBAR helg!

kram Anna

They say that memories are golden,
    well maybe that is true.
    I never wanted memories,
    I only wanted you.
    A million times I needed you,
    a million times I cried.
    If love alone could have saved you,
    you never would have died.
    In life I loved you dearly,
    in death I love you still.
    In my heart you hold a place
    no one ever could fill.
    If tears could build a stairway
    and heartaches make a lane,
    I'd walk the path to heaven
    to bring you back again.
    Our family chain is broken
    and nothing seems the same,
    but as God calls us one by one
    the chain will link again.

• Vitulina
    Svar på #999
    nonayti skrev 2008-10-13 18:15:40 följande:
    Hej emma och alla andra. hittade denna sida för Max och Saga. namninsamling för att ta bort bilderna från piratebay.. Ni kanske visste om den redan men...www.namninsamling.se/index.php skrev min namn där nu..Kram
    Har också skrivit på.

Imorgon faller domen. TÄnker på dig och tänder ljus för er!

En kram full av styrka och värme
  • Vitulina

Hörde på radion om domen. Grattis känns inte som rätt ord, men jag är helt säker på att du vet vad jag menar. Så GRATTIS och mina varmaste kramar. Se till att samla styrka till rond 2.

Jag hoppas hon väljer att avtjäna sitt straff i Tyskland. Ju längre bort desto bättre. Dessutom, varför ska hon kosta det svenska samhället mer. Hon har redan berövat "oss" Max och Saga. Det är en skuld hon aldrig kan betala igen.

Återigen, mina varmaste kramar och all styrka du önskar Emma.

kram Anna

• Vitulina

Detta kanske kommer att räknas som OT, men om graviditet och flygning. Hos de flesta flygbolag får man flyga i stort sett hur nära inpå förlossningen man vill. Några har restriktion från v38 tror jag. Men från v28 behöver man oftast ett läkarintyg som intygar att graviditeten är komplikationsfri. Jag flög till Wales som stamcellskurir i slutet av min graviditet.

Så vackert barnen har det i kistan. Det skär i hjärtat att det ska behöva finnas syskonkistor, men så skönt att det finns ändå. Så att de slipper vara åtskilda. Läste brevet du skrivit. Så klart formulerat. Så rakt på sak. Många andra har skrivit det tidigare och jag fyller bara på. Din styrka är beundransvärd och om jag bara kan vara en tiondel av den mamma du var till dina barn till min son, då kommer vi att ha det bra.

Men "adoptionsbrevet". Det finns inte ord för det. Men det är ju tur i oturen att det är så skruvat som det är med hundsjukdomen och mailet från hennes lägenhet. För det ligger henne ju verkligen i fatet. Och där kan det inte finnas för lite...

Fortsätt att vara så stark som du är Emma. Dina fina änglar kommer att hjälpa dig med det. Fortsätt att lyssna till dem och se deras tecken. För även om jag inte är troende så tror jag på skyddsänglar. Jag har min mormor. Beviset för det har jag i det armband jag fått efter henne och som jag ALLTID kommit tillbaka trots att jag tappat det på de mest konstiga ställen. Jag är säker på att det är hon som ser till att det kommer tillrätta igen. Så tro Emma, för tro kan försätta berg.

Mina varmaste kramar till dig

• Vitulina

Jag har tänkt det så många gånger förr och så även nu när jag läser ikapp i tråden. Har haft mina föräldrar här en vecka och firat sonens 1-årsdag. Det känns så enormt orättvist att du som är en så enormt varm och omtänksam människa och med ett sådant naturligt handlag för att vara en underbar mamma inte ska få behålla dina underverk. Men jag, som inte verkar kunna vara den mamma jag vill får behålla en son jag hoppas kunna ge hälften av vad du gav Max och Saga. Det skär i hjärtat att livet kan vara så orättvist.

Jag hoppas att du en dag kommer ut i ljuset ur tunneln du nu befinner dig i och orkar skaffa fler barn. För det önskar jag dig, och du är en mamma alla barn önskar sig!

Kram Anna

• Vitulina

Hej Emma,

Tänker på er dagligen, i så många olika situationer. Varje gång jag tänder ett ljus finns Max och Saga i mina tankar. Så även om ljusen inte tänds sepcifikt för dem så har de en del av alla ljus jag tänder. Och jag är IKEAs största kund på ljus, jag lovar.

Med risk för att detta blir rörigt, så håll i dig.
    Sitter och gör ett hjärta av plastpärlor till min bästa kompis som ett minne av hennes möhippa och kom på en sak. Det har ju diskuterats i tråden om insamling av olika slag som man visst inte får göra, vilket är synd men jag kan förstå. Men eftersom vi alla här vill att du ska ha en symbol från oss att hämta styrka ifrån har jag en idé: Ett hjärta av plastpärlor med FL i mitten (för familjeliv). Det är inte dyrt att göra och om du vill kan du göra det själv. Annars har jag mer än nog med pärlor för att göra ett från oss och skicka.
    Detta NATURLIGTVIS BARA om du och övriga tycker att det är en bra idé.

Jag är bara en av många som vill göra något för att lätta din börda. Om jag kunde skulle jag bära den en bit för dig.

Varma kramar
    Anna

• Vitulina

När det var nyhet på radion att domen överklagats (är junågra veckor sedan) sa de att hovrättsrörhandlingarna skulle starta i början av december. Vet inte om det stämmer.

• Vitulina
    Svar på #2695
    Då kommer det en på posten. Hade barnen några favoritfärger? För om de färgerna finns i min påse kan jag göra hjärtat med de färgerna.
  • Vitulina
    Svar på #2722
    Ska jag försöka ordna. Ska bara hindra sonen från att ta pärlorna. Han är lite för liten för att hjälpa till men på 1-åringars vis vill han ha allt som mamma har
  • Vitulina

Nu har jag lagt in en bild på pärlplattan från oss jag ska skicka till Emma. Hade velat skriva FL i mitten, men med ett sånt litet hjärta syntes det inte vad det stod så jag lät bli det.

Den blå ramen är tänkt att symbolisera Max, han som tog hand om andra och det rosa innanför den han fortfarande tar hand om, Saga, hans syster, prinsessan.

• Vitulina

Emma

Tänker lite extra på er idag. Rättegången börjar ju imorgon, så idag måste vara en jobbig dag. Jag hoppas att ni haf mycket att göra så ni inte hinner tänka för mycket på det. Annars kan jag tänka mig att idag är en dag som inte kan ta slut fort nog så att det kommer igång samtidigt som du vill att den aldrig ska ta slut för då börjar det igen.

Mina tankar finns hos er.
    All min styrka.

Kram Anna

• Vitulina

Puh! Läste just om bilolyckan i Expressen. Detärväl tur i oturen att du har 2 egna skyddsänglar som vakar över dig. De tar hand om dig nu så som du vakade över dem när de levde.

Hoppas att alla dessa journalister som flockas runt dig behandlar dig väl. Om de från Arboga Tidning inte gör det kan du skvallra på dem via mig. Min pappa är nyhetschef där

Skämt å sido, är så lättad över att du klarade dig oskadd.

kramar

• Vitulina

Hade hoppats att du skulle ha rätt, men tyvärr finns den kvar. För ett ögonblick tändes hoppet att den var borta.

zazla skrev 2008-12-12 10:21:24 följande:
    Hm...inte för att byta ämne just nu men jag gick nyss in på piratebay och sökte för att läsa diskussionen om hur det går (finns under kommentarerna tydligen) och filen verkar vara borta! Jag har inte varit inne tidigare men jag visste vad man skulle söka på och ingenting kommer upp om man söker på det! Snälla säg att jag inte bara har sökt knäppt och att de faktiskt är borta nu.
  • Vitulina

Låt monstret raljera. Med lite tur snor hon in sig än värre i sina lögner och fäller ett raffinerat krokben för sig själv.

Emma, du och din familj har allt mitt stöd!

• Vitulina

Läste just en på vlt.se om förhöret med Schürrer. Härligt att hon fortsätter vägra svara på frågor. Hon hävdade själv under fm att hennes dagboksanteckningar var av stor vikt men när det gäller dem som skedde under resan till Kreta 2007 kan hon inte ens medge att det är hon som skrivit.

Heja, ju mer hon trasslar in sig desto bättre!!!!!!

• Vitulina

Hej,

Vill bara önska Emma med familj och alla här i tråden en RIKTIGT GOD JUL, så bra ni nu kan göra den Emma. Jag hoppas att barnens ljusa minne kommer att överglänsa sorgen och saknaden efter dem. Förstår så väl att det måste vara som att bestiga Mount Everest, när jag själv ser hur vi "bygger" julen runt vår son.

Anledningen till den tidiga julhälsningen är att jag och Gustaf imorgon tar bilen hem till Arboga och min familj. Känner jag mamma rätt kommer det inte att bli många stunder att sitta framför datorn... Julen är den tid på året då hon är i sitt esse.

Jag önskar dig all den styrka du behöver för att klara av rättegången. Ni finns i mina tankar. Varje gång jag tänder vårt änglaspel tänker jag på Max och Saga och hoppas att de hör det vackra klingandet.

Varma kramar Anna

Svar på tråden Mina två änglar