Inlägg från: Dittelina |Visa alla inlägg
  • Dittelina

Mina två änglar

Den här dikten läste min kusin vid mosters begravning jag tycker att den är så vacker:

Vi står vid havet.
    Det ligger ett skepp vid kajen.
    Kaptenen låter morgonvinden gripa tag i seglen
    och skeppet ger sig ut på den blå oceanen.
    Det är ett vackert fartyg som är byggt för långa färder.

Vi står och ser på det när det glider iväg
    ända tills det försvinner som en liten prick vid horisonten.
    Just då hör vi någon säga vid vår sida:
    "Nu har hon lämnat oss"
    Lämnat oss för vad?
    Bara försvunnit utom synhåll för oss.
    Det är allt.

Hon är lika vacker och välbyggd som när hon lämnade stranden.
    Detta att hon blivit mindre och till slut försvunnit
    är ju bara vi som ser det.

Just när rösten vid vår sida säger att hon lämnat oss,
    finns det någon på en annan strand
    som ser henne dyka upp vid horisonten
    och en annan röst ropar:
    "Här kommer hon"

Många kramar till dig o din familj

• Dittelina

Jag vill bara skicka en hälsning och en kram till dig du underbara flicka(du är det för mig, min dotter är lika gammal).Kram Helene

• Dittelina

Hej Emma! J
    ag är en mamma med två vuxna barn, och har ett litet barnbarn på tre och ett halvt år.
    Jag har läst den här tråden hela tiden. Men idag började jag att att "fladdra" runt på internet och hittade de mest konstiga "konspirationsteorier" om vad som hände er. Slutade med att jag hamnade hos din vän L***** och hon hänvisade till en sida som var den mest konstiga jag läst.
    Men din väns blog var så vacker att läsa och hon skrev lika vackert om Max o Saga innan allt det onda hände.

Jag önskar er en underbar helg nu i London

Kramar Helene

• Dittelina
    emmy840508 skrev 2008-10-28 20:13:23 följande:
    Idag har jag vart till tingsrätten i västerås och frågat om det har kommit in någon överklagan på domen. Försvaret sade att det skulle vara inne om max två veckor. Det har gått två veckor idag. Men skvaller säger att övcerklagan är inne i morgon....Jag hoppades en stund att detta skulle vara över nu.
    Vi är nog många som önskar att hon tagit sitt förnuft till fånga och inte överklagat
  • Dittelina

Emma!
    Jag vill fråga en sak: Hur känner du inför programmet i morgon och att träffa Englas mamma, det hände ju ungefär samtidigt. kram

• Dittelina
    Svar på #1810
    ekdahl i moron efter tv4 nyheter
  • Dittelina

Jag tänder 2 ljus för Max o Saga och skickar samtidigt styrkekramar till dig o din familj..Kram Helene

• Dittelina

Hej Emma

Jag förstår att du inte kan diskutera rättegången med oss här på FL, men jag vill bara säga att jag blev glad när jag läste i AB om det nya vittnet som kommer att höras i Hovrätten.
    Kramar Helene

• Dittelina
    Svar på #3043
    Lilla gumman kramar dig länge.........
  • Dittelina

Lilla gumman! Skickar massor med kramar...

• Dittelina

Emma ...Bilden som jag har som presentation är en liten änglapojke och hans lilla änglasyster. Över dom vakar en stor ängel. När jag såg den bilden första gången tänkte jag direkt på Max o Saga...Kram Helene

• Dittelina

Hej Emma
    följer din tråd varje dag.. Tycker att du är en otroligt stark människa..Idag har jag tänkt mycket på dig..min dotter som är lika gammal som dej, fick sitt andra barn nu på eftermiddagen, en liten Ängla. Hos oss är det bara glädje över en ny liten familjemedlem..men tänker på er som inte har era änglar hos er...Önskar er allt det bästa..kram Helene

Svar på tråden Mina två änglar