Inlägg från: Kärnan |Visa alla inlägg
  • Kärnan

Mina två änglar

Jag vill också skriva några rader till dig Emma. Jag är så himla ledsen. Jag kan inte fatta att sånt här kan hända. Dina barn var verkligen så fina. Jag har själv en pojke som blev två i maj. Jag blir ju helt illamående av att bara tänka tanken att något skulle hända honom. Vet inte vad jag ska skriva... bara att jag hoppas att du så småningom kan få gå vidare med ditt liv. Många kramar till dig och din familj.

Sen undrar jag om man på något sätt kan få reda på hur den här kvinnan fungerar. Är man överhuvudtaget en människa om man gör något sånt här? Mot oskyldiga barn! Det är så ofattbart.
  • Kärnan

Nej så fint var det inte.. Hon tyckte hon hörde Max i bakgrunden på SOS-samtalet! *ryser*

Lingonflickan skrev 2008-12-04 20:05:10 följande:
    Faster: nej, är det ute på nätet? Var han med henne i rätten? Det vore väl underbart.
  • Kärnan

Jag tittade på nyhetsklipp från Expressen och där spelar de upp larmsamtalet. Ååå fy vad fruktansvärt, jag kan inte greppa det. Herregud så jävla orättvist och vidrigt.

Emma, vad du måste lida. Jag önskar vi kunde hjälpa dig på något sätt. Många kramar.

• Kärnan

Jag håller inte med om att rättvisa skapas... Är det rättvisa att ta två barns liv och sedan få sitta i ett "fängelse" där man kan studera, träna, jobba mm mm..) Även om hon döms till livstids fängelse finns det ingen rättvisa. Jag vet inte.. jag kan då inte se någon rättvisa.

lyckligmamma skrev 2008-12-06 12:45:32 följande:
    Klart vi blir ledsna, för allt som händer i Sverige o världen. Men det är skönt att få höra från dig Emma, du visar att rättvissa alltid skapas
  • Kärnan

Ja visst... självklart är det bra att hon får sitt straff.. men det är ändå inte rättvist... Det känns som om hon kommer för lindrigt undan (tycker jag), jag menar inte att "stöta mig" med någon.

lyckligmamma skrev 2008-12-06 12:50:50 följande:
    Kärnan skrev 2008-12-06 12:49:40 följande:
    hon ger tyskan ett straff som hon förtjänar eller hur. Förhoppningsvisst livstids fängelse ?
Svar på tråden Mina två änglar