Inlägg från: MissWhiskey |Visa alla inlägg
  • MissWhiskey

Mina två änglar

Analoga skrev 2008-12-07 18:43:55 följande:

Vill också passa på att inflika en sak som jag tänkt länge på; men känner att man vill vara försiktig med vad man skriver i denna tråd av hänsyn till Emma...Det jag reflekterat över är att det är så många som tagit till sig detta så oerhört nära! Ska förklara vad jag menar....Det som hänt är djupt tragiskt, och om jag talar för mig själv så känner jag ett oerhört stort medlidande/ledsnad när jag läser om detta eller ser på TV. De gånger jag sett Emma berätta om det hemska i TV så rinner tårarna...kan verkligen (om än inte fullt ut, det kan ingen som inte varit med om det) känna med henne och hennes familj eftersom jag själv har en dotter i samma ålder, sånär som på några veckor, som hennes son, men i övrigt är det inget jag går och grubblar på. Jo, då och då tänker jag på det, kommer som en tanke då och då men det är inget jag går djupare in i.Många här inne verkar ha "gått lite för långt", nästan på ett fanatiskt sätt. ni lever er in som att ni känner henne på riktigt. Ni vet själva vad jag menar. Det jag ville säga är bara att ni måste försöka hålla lite distans till det hela. Skriva i denna tråden och ge Emma ert stöd - javisst - men låta det påverka ert privatliv så till den grad att ni knappt kan jobba - det är att gå för långt. För ert eget bästa.
    Det var otroligt bra skrivet. Precis detta har jag oxå tänkt. När man skriver att man sitter och gråter på jobbet så kollegorna tittar på en då går det för långt. Ledsen men det är tyvärr så. Man kan "sörja" utan att det tar över ens liv när man ej står nära.
  • MissWhiskey

Moi skrev 2008-12-07 19:22:30 följande:

Nu räcket det va!Inboxa varandra istället!
    Jag svarade på ett inlägg och förklarade hur jag såg på det. Jag nedvärderar INTE Emmas sorg på något sätt. Man får fortfarande säga sin åsikt och vi har inte på något sätt varit otrevliga. Man måste oxå förklara för människor att det kanske börjar gå lite överstyr. Men jag ska ej säga mer i denna tråden. Men detta har jag funderat på länge. Men jag ska inte som du verkar tro "förstöra" mer.

Tack
  • MissWhiskey

Moi skrev 2008-12-07 19:32:32 följande:

MissWhiskey skrev 2008-12-07 19:27:14 följande:
    Jag tror inte någon var ute efter att "förstöra" i tråden. Synd att du skriver så.
    Kändes som att du menade det men det var skönt att du inte gjorde det
Svar på tråden Mina två änglar