Inlägg från: jungfu |Visa alla inlägg
  • jungfu

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-12-09 20:59:20 följande:

Jag får inte säga för mycket om rättegången. Men ställ gärna frågorna så väljer jag att svara på det jag kan.
    Jag det var en jobbig dag för Nicklas o min sambo (han vill inte att jag skriver han namn så mycket, så han får heta "sambon")
    Jag gav spindelmannen till den av de som vittnade. Han fick vara med dem och ge dem styrka. Jag fingrar lite på pärlplattan under förhandlingen när han sitter hos mig, det var en bra sysselsättning, o så går tankarna till alla er som sitter där hemma o stöttar mig.
    Hej Emma, apropå det här med hur du hanterar media så vill jag bara säga att jag är så IMPONERAD av dig! Du sitter liksom inte tyst som det "lidande offret", utan du delar med dig av dina tankar och känslor, du berättar, du tar plats (på ett ställe som detta, t.ex.) och även om det är en extremt absurd situation så tycker jag att du är en sån fantastisk förebild för alla tjejer som blivit drabbade av en personlig tragedi... Just för att du visar att man får prata, uttrycka sig, ha rätt till sina känslor och reflektioner. Man ska inte gömma sig, när man blivit utsatt för brott eller kränkningar. Då har förövaren vunnit dubbelt, genom att skrämma till tystnad. Man måste våga prata.
    Och du visar uppskattning över det stöd du får, det är också väldigt ovanligt. Du ger tillbaka, till alla som tänker på dig. Det är stort och generöst.
    Hoppas att du har ett bra och stabilt nätverk runt dig, med människor som finns dygnet runt! Du är värd all lycka och kärlek.
  • jungfu

emmy840508 skrev 2008-12-13 22:08:02 följande:

jag är 100% säker.... det finns inte minsta tvivel. Jag såg henne, jag hadde henne i min hall.
    Tror du att hon är psykiskt sjuk? Jag funderar över den undersökning som gjordes av henne där hon vägrade medverka, och resultatet blev att hon inte var sjuk. Men hon måste ju vara störd, på något sätt.

En bekant till vår familj drabbades för några år sedan av en "incident" där en kvinna som han haft en snabb affär med blev helt galen och kom hem till dem med kniv och hotade både honom och hans fru. Den här kvinnan hade ett toppjobb och status och var helt normal innan det hände, men hon visade sig ju lida av en psykisk störning.
Svar på tråden Mina två änglar